موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 247) : دیپلمه ریاضی96، و اکنون محصل  مقطع پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی بوده و متقاضی شرکت در کنکور ریاضی فیزیک هستم. این تفاوت مدرک پیش دانشگاهی، چه تاثیری در انتخاب رشته روزانه دولتی گروه ریاضی – فنی ، پذیرش و انتخاب واحد درس های دانشگاه دارد؟ 

متن کامل سوال :

با سلام و خسته نباشید، بنده مدرک دیپلم خود را در تابستان ۱۳۹۶ در رشته علوم تجربی اخذ کرده ام و اکنون نیز در حال تحصیلی در مقطع پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی می باشم. اما متقاضی شرکت در کنکور ریاضی فیزیک ( گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی) به جای کنکور علوم تجربی می باشم و همچنین خود را برای کنکور در گروه ریاضی به میزان خوبی آماده کرده ام، فقط سه سوال داشتم که خواهشمندم به طور جداگانه پاسخگو باشید.
۱٫ پس از شرکت در آزمون و کسب رتبه مطلوب و حدنصاب، از این جهت که سوابق تحصیلی ام (دیپلم و پیش دانشگاهی) رشته علوم تجربی است، آیا مجاز به انتخاب رشته های “روزانه دولتی” گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی خواهم شد؟
۲٫ دانشگاه ها بنده را از این جهت که نوع مدارک سوابق تحصیلی ام ( دیپلم و گواهینامه پیش دانشگاهی ) رشته علوم تجربی می باشد،( یعنی هم نوع دیپلم رشته تجربی است و هم نوع گواهینامه پیش دانشگاهی رشته تجربی است) برای رشته “با آزمون” قبول شده از گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی( به طور مثال مهندسی برق ) پذیرش، قبول و ثبت نام خواهند کرد؟
۳٫ در صورت مثبت بودن پاسخ سوال ۲ ، آیا ممکن است دانشگاه ها از این نظر که نوع دیپلم و پیش دانشگاهی ام رشته علوم تجربی است، برای رشته پذیرفته شده از گروه ریاضی و فنی، برایم واحد هایی با عنوان ” پیش نیاز دانشگاهی” قرار دهند؟ ( در صورتیکه درصد های دروس ریاضیات و فیزیک و شیمی در کنکورم به حد مطلوبی باشد) باسپاس( پیام رسیده از : مرتضی در ۱۳۹۷/۰۱/۲۳  ۱۱:۴۸ ق.ظ )

در صورت تار بودن تصویر نوشته زیر،برای وضوح بهتر بر روی آن کلیک کنید:

 

دیدگاه‌های این مطلب