موضوعات

حل کردن جدول کلمات متقاطع و اثر آن بر روی سلامتی

حل کردن جدول کلمات متقاطع چه اثری روی سلامتی ما دارد؟

»»» پژوهش ها نشان داده اند که حل کردن جدول کلمات متقاطع چیزی فراتر از فعالیتی ساده است که تنها برای وقت گذرانی انجام می شود. آنها فواید بسیاری برای سلامت روانی و جسمانی شما ارائه می کنند.

1-جدول کلمات متقاطع خلق و خوی شما را بهبود می بخشد :حل کردن جدول کلمات متقاطع یک حس رضایت در انسان شکل می دهد و این احساس موجب تولید دوپامین توسط مغز می شود، که یک انتقال دهنده عصبی مسئول احساس رضایت و خوشی است. این یکی از روش های طبیعی برای شاد نگه داشتن و ایجاد انگیزه در انسان در طول زندگی است.

2-جدول کلمات متقاطع خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش می دهد: تحریک روانی به پیشگیری از اختلالات عصبی مرتبط با افزایش سن، مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر، کمک می کند.افرادی که بیشتر درگیر فعالیت های ذهنی می شوند با تجمع کمتر برخی پروتئین های سمی، که می تواند به بیماری هایی مانند آلزایمر منجر شود، مواجه هستند.

3-جدول کلمات متقاطع استرس را کاهش می دهد: جدول های کلمات متقاطع روشی سرگرم کننده برای رها کردن ذهن از نگرانی های روزانه هستند.

4-جدول کلمات متقاطع مهارت های کلامی شما را بهبود می بخشد

5-جدول کلمات متقاطع یک فعالیت اجتماعی بزرگ را شکل می دهد: حل کردن جدول کلمات متقاطع به همراه دیگران روشی خوب برای ایجاد پیوند و به اشتراک گذاشتن تجربیات نیز محسوب می شود.
——————————————————————————————————————-
به نقل از : دکتر ارجمند نیا روان شناس و دانشیار دانشگاه تهران

دیدگاه‌های این مطلب