موضوعات

ساختار های خارج مدرسه است ، بایدکوچک شود.

آموزش و پرورش ما حجیم و پرهزینه است/ ساختارهای خارج مدرسه بايد کوچک شود

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: متاسفانه هم اکنون آموزش و پرورش حجیم و پرهزینه‌ای داریم و همه ساختارهای خارج از مدرسه باید کوچک شوند.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان کرمانشاه، عبدالرسول عمادی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، نظام تربیتی کنونی آموزش و پرورش را مناسب ندانست و اظهار داشت: در مدارس باید چگونگی زندگی کردن را به دانش آموزان یاد دهیم و برای این منظور یک نظام منسجم و کارآمد لازم است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور افزود: متاسفانه نظام آموزشی ما در کشور مناسب نیست و باید تحولی در این نظام ایجاد کنیم و این تحول در هیچ وزارتخانه ای مهیا نمی شود جز اینکه در مدارس باید آن را شروع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در قرن ۲۱ هر نظام آموزشی که نتواند فراگیران خود را برای یک زندگی جمعی آماده کند، نظامی شکست خورده است.

عمادی با بیان اینکه خلاقیت زمانی شکل می گیرد که معلمان و در راس آنها مدیران مدارس خلاق باشند، تاکید کرد: باید در این راستا مدیریت و زیرساخت های آموزشگاه ها مورد توجه قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: همه ساختارهای خارج از مدرسه باید کوچک شوند و متاسفانه هم اکنون آموزش و پرورش حجیم و پرهزینه ای داریم یعنی در آموزش و پرورش خرجمان بیشتر از دخلمان است.

منبع : پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش (HTTP://WWW.MEDU.IR  )

 

دیدگاه‌های این مطلب