موضوعات

جزئیات آموزش ۵۰۰ نوع مهارت به دانش‌آموزان دوره متوسط

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات آموزش ۵۰۰ مهارت در طرح ایران مهارت، گفت:این طرح برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در ۲۰ جلسه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, سید محمد بطحایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانش‌آموزان مطابق علاقه, امکانات و شرایط منطقه می‌توانند از بین 500 مهارت اقدام به انتخاب کنند. مسئولان کشور بر ضرورت مهارت آموزی تاکید دارند و تلاش می‌کنیم برای عملیاتی‌کردن برنامه‌ها حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در قالب این طرح دانش‌آموزان برخی حرفه‌ها را تمرین کرده و مهارت‌هایی را می‌آموزند, گفت: زمان این مهارت‌آموزی کوتاه است اما می‌تواند در توسعه کارآفرینی و ایجاد انگیزه موثر باشد و دانش‌آموزان را تا حدودی از محفوظات خارج کند.

بطحایی درباره طرح «کاد» که در گذشته اجرا شد, عنوان کرد: تجربیات خوبی از طرح‌های مشابه داریم اما برخی از آنها متوقف شد.طرح فعلی طرح کاد نیست چرا که در طرح کاد دانش‌آموزان هفته‌ای یکبار به کارخانه‌ها مراجعه کرده و در کنار استاد کار مهارت شغلی را می‌آموختند اما در این طرح دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در 20 جلسه یک ونیم ساعته با مهارت‌های پایه آشنا می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم تعداد زیادی از دانش‌آموزان تحت پوشش طرح ایران مهارت قرار بگیرند و  بخش زیادی از مدارس تحت پوشش این طرح هستند و تلاش می‌کنیم آموزش‌ها در داخل مدارس باشد اما برای برخی رشته‌ها که تجهیزات قابل انتقال نیست دانش‌آموزان باید به مراکز فنی بروند.

وی مطرح کرد:  500 نوع مهارت متناسب با شرایط هر مدرسه و منطقه در نظر گرفته شده است که می‌توان به کار روی چوب, صنعت جواهر,  طلاسازی و  سفالگری اشاره کرد و بخشی از اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح از سوی آموزش و پرورش و بخشی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای تأمین می‌شود و برای بخشی دیگر بر روی کمک اولیا حساب می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره سرانه مدارس گفت: اعتبارات مورد نیاز در این رابطه به خزانه رفته است و بخشی برای پرداخت مطالبات حق‌التدریس‌ها و بخشی برای سرانه مدارس است که امیدواریم با گشایش خزانه به زودی پرداخت شود.


www.tasnimnews.com (شناسه خبر: 1541697) 

دیدگاه‌های این مطلب