موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی هدایت تحصیلی- شماره 193) : دانش آموزان ذکور فارغ التحصیل مقطع متوسطه مقیم خارج از کشور ، چگونه می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور از معافیت تحصیلی استفاده نمایند؟

سوال:

دانش آموزان ذکور فارغ التحصیل مقطع متوسطه مقیم خارج از کشور ، به منظور غیبت نخوردن برای دوره سربازی ، چگونه می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور از معافیت تحصیلی استفاده نمایند؟

پاسخ :

مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که با دارا بودن معافیت دانش آموزی خارج از کشور از مقطع متوسطه فارغ التحصیل گردیده اند ، در صورت پذیرفته شدن در یکی از دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت مشروط بر آنکه بیش از یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل آنان نگذشته باشد ، با مراجعه به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوط نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام می نمایند .

سنوات تحصیل دانشجویان خارج از کشورهمانند دانشجویان داخل کشور می باشد .

تذکر1: در صورت عدم اتمام تحصیل مشمولان در سنوات مجاز ، با موافقت وزارت علوم یا بهداشت ، سنوات تحصیلی تا 2 ترم افزایش می یابد ، لیکن مشمول تا پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم از خدمت ، مجاز به ادامه تحصیل نخواهد بود.

تذکر 2 : فارغ التحصیلان مقطع متوسطه داخل کشور مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور قبل از اخذ مدرک کارشناسی داخل کشور نمی باشند.

باآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما

دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش

ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب