موضوعات

رایگان بودن دوره‌های ضمن خدمت معلمان… با میانگین«120 ساعت»ضمن خدمت کتب جدیدالتألیف

دوره‌های ضمن خدمت معلمان 

خبرگزاری فارس: دوره‌های ضمن خدمت معلمان کاملاً رایگان است/ میانگین مدت ضمن خدمت کتب جدیدالتألیف «120 ساعت» است

ابوالقاسم حدادی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با بیان اینکه برای ارتقای سطح دانش و مهارت معلمان هر ساله دوره‌های ضمن خدمت توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اظهار داشت: تمام فرهنگیان سالانه 40 ساعت دوره ضمن خدمت می‌گذرانند که بخشی از آن در تابستان و بخشی دیگر در طول سال برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره‌ها به صورت حضوری و نیمه حضوری برگزار می‌شود و 60 درصد آن تخصصی و مرتبط با رشته و مقطعی است که معلم تدریس می‌کند و 40 درصد آن شامل دروس عمومی است.

حدادی ادامه داد: میانگین ساعات ضمن خدمت فرهنگیان برای کتاب‌های جدیدالتألیف 120 ساعت است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه دوره‌های ضمن خدمت معلمان کاملاً رایگان است، گفت: هیچ مجوزی برای دریافت پول در دوره‌های ضمن خدمت صادر نشده و حتی بر پذیرایی مناسب از فرهنگیان در این دوره‌ها سفارش کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: برخی مدارس غیردولتی ممکن است در دوره‌های داخلی خود از معلمان هزینه‌ای دریافت کنند که در مورد آن هم بخشنامه‌ای وجود دارد که مؤسس خود باید هزینه آموزش معلم را بپردازد.

حدادی با اشاره به آماده شدن برنامه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برای سال تحصیلی 97ـ96 بیان داشت: یکی از اولین برنامه‌های سرپرست جدید این اداره کل، برنامه‌ریزی عملیاتی برای سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه اعلام شده وزارت آموزش و پرورش بود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های برنامه امسال ابلاغ به‌موقع و تلاش برای ایجاد هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه امسال یک برنامه واقع‌بینانه است که قابلیت اجرا در همه سطوح به خصوص در سطح مدرسه را دارد.


خبرگزاری فارس ( کد خبر: 252871 – تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ۰۶:۲۶)

دیدگاه‌های این مطلب