موضوعات

استعداد یابی و ارتقاء ضریب سلامت دانش آموزان در حوزه ورزش مدارس کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت وزير آموزش و پرورش:

استعداد یابی و ارتقاء سلامت دانش آموزان، دو رویکرد مهم در ورزش مدارس کشوراست

معاون تربیت بدنی و سلامت وزير آموزش و پرورش استعداد یابی و ارتقاء ضریب سلامت دانش آموزان در حوزه ورزش مدارس کشور را دو رویکرد مهم این وزارتخانه عنوان كرد.

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان البرز، مهرزاد حمیدی درکرج افزود: پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزان مهمترین رسالت آموزش و پرورش است زیرا تربیت صحیح وکامل دانش‌آموزان به عنوان انسان‌های وارسته اصلی‌ترین هدف تعلیم و تربیت در ایران اسلامی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزيرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از 13 میلیون دانش آموز در سطح کشور جامعه هدف وزارت آموزش و پرورش را تشکیل می دهند، تصريح کرد: طرح‌ها و برنامه‌های مختلف معاونت‌های تربیت بدنی و سلامت استان‌ ها بر پایه استعدادیابی و ارتقاء ضریب سلامتی تدوین ، برنامه ریزی و اجرا می شود.

حميدي با اشاره به اینکه 21 درصد جمعیت دانش آموزی کشور درگیر چاقی و آسیب‌های ناشی از آن هستند، خاطر نشان كرد: برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار در بین جامعه هدف باید دامنه فعالیت های ورزشی را افزايش دهيم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزيرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید به تحرک دانش آموزان در خانه و مدرسه توجه ویژه شود، یادآورشد: ساعت درس تربیت بدنی بايد در مدارس افزایش یابد و کمبود چهار هزار نیروی انسانی در این حوزه برطرف شود.

وی با بيان اين كه در زمینه فراگیر شدن فعالیت‌های ورزشی در مدارس تلاش می‌کنیم تا فدراسیون ورزش دانش‌آموزی را تقویت کنیم، ادامه داد: فدراسیون دانش‌آموزی باید به یکی از مقتدرترین فدراسیون‌های ورزشی کشور تبدیل شود، که این مهم با برنامه ‌ریزی و همت همگانی محقق می‌شود.

حميدي مشارکت محوری، کیفی بودن، اخلاق محور بودن وتخصصی بودن فعالیت‌ها را به عنوان ارکان اين معاونت عنوان كرد.
——————————————————————————-

پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش ( HTTP://WWW.MEDU.IR/PORTAL/HOME.PHP?OCODE=100010876&BLOCK=NEWS&ID=396766 )

دیدگاه‌های این مطلب