موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 237) : برای گرفتن دیپلم فنی مرتبط با رشته مورد نظر در دروه کاردانی، از چه راهی باید اقدام کرد؟


سوال:

سلام
سال ۷۶ دیپلم تجربی گرفتم. لیسانس کشاورزی سال ۸۴ گرفتم. شاغل در کار فنی غیر مرتبط با رشته تحصیلی هستم. یک دوره ۲ ساله مرتبط با کارم در موسسات ازاد گذراندم.
برای اینکه بتوانم مدرک فوق دیپلم مرتبط (علمی کاربردی) بگیرم نیاز به دیپلم مرتبط دارم. سوال من از شما این هست که .بهترین و کوتاه ترین راه برای داشتن دیپلم مرتبط مرتبط کدام هست.
با تشکر
( فرستاده شده توسط : امیر )

پاسخ :

به نام خدا
وباسلام

یک راه مطمئن آن، تحصیل در شاخه کار ودانش به صورت داوطلب آزاد(متفرقه) است. اما چون رشته های فنی بسیارمتنوع بوده و امکانات و بودجه مالی فراوانی را می طلبد ، لذا یک مدرسه هنرستانی به تنهایی نمی تواند تمام رشته های تعریف شده را برقرار کند. بنابراین باید ابتدا هنرستانی که رشته مورد نظر شما را دارد، از طریق اداره آموزش و پرورش محل زندگی خود شناسائی نموده و سپس برای ثبت نام و اقدامات بعدی به آنجا مراجعه نمایید.
همچنین باید خود را برای شرکت در امتحان دروس مهارتی رشته موردنظر آماده نمایید.
سایر شرایط را در همین صفحه ای که سوال خود را مطرح کرده اید(پاسخ به سوالات کاربران) و یا در پست پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی مطالعه فرمایید و اگر سوالی و ابهامی داشتید آن را از طریق توضیحات بخش تماس و ارتباط با ما ( نوار مشکی بالای سایت ) پی گیری کنید.

آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما
دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب