موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 235) : شرایط تغییر رشته به انسانی با داشتن دیپلم فنی کامپیوتر چگونه است؟

سوال :

سلام من دیپلم کامپیوتر دارم و میخوام تغییر رشته بدم به انسانی،به نظرتون از طریق آموزشگاه میشه واسه امتحان خرداد شرکت کنم؟یا حتماً باید از طریق مدرسه اقدام کرد؟من شنیدم ۲سال طول میکشه واسه گرفتن مدرک انسانی درسته یا نه؟
ممنون میشم اگه جوابم رو بدید…
( فرستاده شده توسط : باران )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

پاسخ سوال اول:
1- موضوع و مسأله اول شما تغییر رشته از پایه سوم رشته فنی به پیش دانشگاهی انسانی است. و موضوع دوم گرفتن دیپلم انسانی به منظور جبران سوابق تحصیلی برای کنکور است. اینکه کدامیک از این دو راه را انتخاب کنید بستگی به هدف و برنامه شما دارد.

2- تمام امتحانات تغییر رشته به صورت رسمی و در حوزه امتحان نهایی آموزش وپرورش برگزار می شود. بنابراین امکان برگزاری امتحان در آموزشگاه های آزاد وجود ندارد. لذا اگر کسی دانش آموز مدرسه روزانه است ، تنها می تواند از طریق مدرسه خود اقدام کند و اگر فارغ التحصیل شده (در سال قبل و یا درسال های قبل دیپلم گرفته است) می تواند از طریق واحد مشاوره یا متوسطه اداره آموزش و پرورش منطقه خود یک پیش انشگاهی دوره بزرگسالان(شبانه) را شناسایی نموده و برای ثبت نام و شرکت در امتحان تغییر رشته به آن جا مراجعه نماید.

پاسخ سوال دوم:
با توجه به پاسخ 1 در سوال اول؛ اگر بخواهید تنها دوره پیش دانشگاهی را طی کنید ، در طول یک سال به انجام می رسد. اما اگر اصرا داشته باشید که برای هدف دیگری (مثل جبران سوابق تحصیلی ) دیپلم انسانی بگیرید، خوب زمان تحصیل شما تقریباً دو سال طول می کشد.

»»» توصیه:
1- برای انتخاب مسیر بهتر باید با دید بازتری عمل کنید. برای این منظور سعی کنید از تجربیات موفق و حتی تجربیات افرادی که شکست خورده اند ، استفاده کنید. یک نمونه آن پاسخ به سوالات دیگر کاربران در پست پاسخ به سولات عمومی و اختصاصی ارایه شده در همین است. آن ها را با دقت بخوانید.

2- برای برنامه ریزی مناسب حتماً از مشاوره های تخصصی هدایت تحصیلی و برنامه ریزی درسی استفاده کنید و بدانید بدون مشورت بامتخصصین ، نمی توان به درستی به هدف و منظو رسید و تنها هزینه وسرمایه بیشتری را مصرف خواهید نمود.

باآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما

دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب