موضوعات

طرح دادرس به منظور افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس کشور

 

رئیس اداره سلامت آموزش‌وپرورش استان قم:

طرح دادرس در مدارس قم برگزار می‌شود

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان قم از اجرای طرح دادرس با موضوع دانش‌آموز آماده در روزهای سخت در ۱۰۰ واحد آموزشی متوسطه اول دختر و پسر قم خبر داد.

 محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) اظهار داشت: این طرح با مشارکت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود که این طرح از اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه سلامت و تندرستی دانش آموزان است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اهداف طرح دادرس گفت: افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس کشور با تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث ازجمله اهداف این طرح است.

وی بهره‌مندی هدفمند از ظرفیت‌های موجود در آموزش‌وپرورش، استفاده از برخی از فضاها و اماکن در زمان وقوع بلایا و حوادث غیرمترقبه و ترویج و توسعه ظرفیت‌های خود امدادی با سازمان‌دهی گروه‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموز آموزش‌دیده را از دیگر اهداف این طرح ذکر کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح آگاهی و توان امدادی دانش‌آموزان داوطلب به‌منظور جلوگیری از وقوع یا کاهش آثار زیان‌بار حوادث و سوانح طبیعی در مدارس کشور و ترویج فرهنگ ایمنی در بین سایر اقشار جامعه توسط دانش‌آموزان آموزش‌دیده از دیگر اهدافی است که طرح دادرس دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: 100واحد آموزشی متوسطه اول دختر و پسر، تحت پوشش طرح دادرس قرارمی‌گیرند، البته نکته برجسته و مورد تمایز این طرح با سایر طرح‌هایی که صرفاً آموزش محور هستند، تمرکز آن بر هیجان، مسابقه و رقابت توانمندی‌هاست که در قالب المپیادی که آماده نام دارد، برگزار می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی  آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به روند اجرای طرح دادرس گفت: کتاب‌های راهنمای مربیان طرح ملی سلامت‌محور دادرس در اختیار مدارس داوطلب قرار گرفته و مدیر و مربی داوطلب برای اجرای این طرح معرفی‌شده‌اند.

وی ادامه داد: افراد داوطلب در دوره ضمن خدمت تئوری و عملی شرکت کرده و پس‌ازاین دوره مدارس موظف شدند تیم‌های 14 نفری دانش‌آموزی را در مدارس خود تعریف کنند و پس از ارائه آموزش از بین این تیم‌ها یک تیم از هر مدرسه به ناحیه معرفی می‌شود.

احمدی افزود: هم‌اکنون این المپیاد امدادی در مرحله استانی، با حضور یک تیم دختر و یک تیم پسر در حال انجام است که درنهایت تیم منتخب به مرحلهٔ کشوری راه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌های این مطلب