موضوعات

تمرکز برنامه‌های آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه بر مقاطع ابتدایی است

design4_03

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تمرکز برنامه‌ها بیشتر بر مقاطع ابتدایی است گفت: در تلاشیم تا نشاط و شادابی مدارس ابتدایی را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهرزاد حمیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال 96 نخستین سال اجرای برنامه ششم توسعه کشور است اظهارداشت: برنامه ششم توسعه معاونت تربیت بدنی وسلامت همگام با تمامی حوزه‌های آموزش و پرورش در حوزه این معاونت تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه استمرار برخی از برنامه‌های گذشته از مناظر جدید است، بیان‌داشت: در سه حوزه تربیت بدنی و بهداشت و سلامت و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های خود را تعقیب می‌کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: محور و رویکرد اصلی برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش مدرسه محورانه بوده و تربیت‌ها را با نگاه دورن مدرسه‌ای ساماندهی کرده‌ایم.

حمیدی افزود: در حوزه تربیت بدنی بیشتر بر روی درس تربیت بدنی تاکید داریم و از طرفی هم المپیادهای درون مدرسه‌ای و مسابقات مدرسه قهرمانی، کانون‌های درون مدرسه‌ای ورزش صبحگاهی و کلا فعالیت‌ها متمرکز به سمت مدرسه است، چرا که اگر قرار است تحولی رخ دهد این امر در مدرسه باید تحقق یابد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت نیز مسائل بهداشتی نیز در درسنامه‌های ویژه کتب درسی، محتوای آموزشی پیش بینی شده و برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز 2 واحد بخش سلامت گذاشته شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: در مدارس نیز مراقبین بهداشت در خصوص بهداشت فردی و مکمل‌ها نظیر قرص آهن، ویتامین D و سلامت دهان و دندان با هماهنگی وزارت بهداشت تلاش می‌کنند و آموزه‌های بهداشتی سلامتی را با برپایی نمایشگاه‌ها به سمت مدارس سوق داده و پیش برده‌ایم.

حمیدی تاکیدکرد: در حوزه پیشگیری نیز نخست، تمرکز بر روی مدارس پرخطر و مناطق خطرپذیر بوده و 3 کتاب در این خصوص آماده و بین 950 هزار معلم سراسر کشور در مقاطع ابتدایی، متوسطه و متوسطه دوم توزیع می‌شود.

وی بیان داشت: طرح نماد، نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در حوزه پیشگیری نیز به مدرسه محور بوده و به سمت این مراکز آموزشی سوق داده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: در برنامه ششم توسعه تمرکز برنامه‌ها بیشتر بر مقاطع ابتدایی بوده و در تلاشیم تا نشاط و شادابی مدارس ابتدایی را افزایش دهیم و تمرکز آموزشی برای منابع انسانی و همچنین فعالیت‌ها و برنامه‌ها در مدارس ابتدایی پررنگ‌تر شود.

حمیدی با اشاره به اهد اف حضور در همایش معاونان سراسر کشور در بندرعباس گفت: ما خودمان را برای برنامه سال 96 آماده می‌کنیم و قصد داریم با همسویی و همدلی، برنامه‌های ششم توسعه را با هماهنگی کامل در استان‌ها اجرایی کنیم و این مهم می‌طلبید تا در یک گردهمایی، هم استان‌ها مشکلات، مطالب و پیشنهادات خود را مطرح کنند و هم ما خواسته‌ها و انتظارات خود را بیان کنیم.

وی با اشاره به هدف انتخاب شهر بندرعباس به عنوان میزبان از همایش معاونان تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش تصریح‌کرد: کسب رتبه برتر کشوری توسط استان هرمزگان در زمینه فوتبال دانش‌آموزی در سه سال سبب شد تا شهر بندرعباس را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/
————————————————————————————————
منبع:
خبرگزاری تسنیم
شناسه خبر: 1329628 — مورخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ – ۱۶:۵۷ (R7872/P1384/S6,58/CT11)

دیدگاه‌های این مطلب