موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی هدایت تحصیلی- شماره 180) :آيا سربازان وظيفه اي كه به خدمت اشتغال خدمت دارند در صورت قبولی در دانشگاه ، برای ادامه تحصيل در دانشگاه از خدمت ترخيص مي شوند؟

l133091616093

%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%ae-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-15

سوال:

آيا سربازان وظيفه اي كه به خدمت اشتغال خدمت دارند در صورت قبولی در دانشگاه ، برای ادامه تحصيل در دانشگاه از خدمت ترخيص مي شوند؟

پاسخ :
به نام خدا
و باسلام

درصورت قبولي اينگونه سربازان درمقطع كارشناسي وبالاترترخيص ازخدمت صورت مي گيرد و بقیه خدمت بعد از اتمام دوره دانشجویی انجام می شود.

»»» استناد ما به توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری است.

در صفحه 35 دفترچه ، تحت عنوان ؛ پيوست شماره 1- مقررات وظيفه عمومي ( کد 8 و تبصره مربوط به آن) مشمولان دوره متوسطه يا پيش دانشگاهي درصورتی که دفترچه آماده به خدمت بگیرند می توانند در آزمون کنکور شرکت و در صورت پذیرش برای ادامه تحصیلی از خدمت ترخیص شوند. عین بند مذکور و تبصره آن چنین است :

 ” كد 8) مشمولان دوره متوسطه يا پيش دانشگاهي كه در سنوات مجاز تحصيلي به عنوان دانش آموز رسمي فارغ التحصيل شده و داراي برگ آماده به خدمت بدون غيبت بوده كه تاريخ اعزام آنان سپري نشده باشد.
تبصره: افرادي كه تاريخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولي يا پذيرش در دانشگاه مي باشد، لازم است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمديد موعد اعزام خوداقدام نمايند. در غير ابنصورت به دليل ورود به غيبت شرايط ادامه تحصيل را از دست خواهند داد. در ضمن افرادي كه در موعد اعزام (مندرج در برگآماده به خدمت) به خدمت اعزام مي شوند در صورت پذيرش در مقطع كارشناسي و بالاتر، جهت ادامه تحصيل از خدمت ترخيص خواهند شد. “

تذکر مهم : ترخيص براي ادامه تحصيل درمقاطع كارداني مجاز نمي باشد. یعنی کسی که داوطلب ادامه تحصیل در دوره کاردانی نباید مشکل سربازی نظام وظیفه داشته باشد. یا باید در دوره یکساله معافیت از تحصیل از زمان فارغ التحصیلی از مدرسه باشد و یا دوره سربازی خود را طی و به اتمام رسانده باشد.

باآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما approval
دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

 

دیدگاه‌های این مطلب