موضوعات

یکی از موانع پژوهش در کلاس درس مدارس ؛ واهمه معلمان

%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%b1_%d8%af%d8%b1%d8%b3_%d9%be%da%98%d9%88%d9%87%db%8c

برخی معلمان در آموزش و پرورش از پژوهش واهمه دارند

در آموزش و پرورش به دنبال پژوهش‌های ساده و نتیجه‌دار هستیم یعنی برای بهترشدن تدریس در کلاس درس مسیری را طی کنیم که نتیجه و بهره‌وری بیشتری داشته باشد, پژوهش در آموزش‌وپرورش انجام شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری گفت: در نظام آموزش و پرورش از پژوهش واهمه دارند و بر این تصورند که باید موشک به فضا فرستاد تا بگویند پژوهش انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نصیری در همایش هفته پژوهش که در فرهنگسرای ولا شهرری برگزار شد، اظهار کرد: چرا در آموزش و پرورش باید پژوهش کرد مگر پژوهش وظیفه دانشگاه‌ها نیست.

وی افزود: ماهیت کار معلم پژوهشگری است و شغل معلم بدون پژوهشگری معنا ندارد اما تصور براین است که پژوهش یعنی اقدامات بزرگ و آکادمیک همانند پژوهش‌های پایان نامه دکتری.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری گفت: در آموزش و پرورش به دنبال پژوهش‌های ساده و نتیجه‌دار هستیم یعنی برای بهترشدن تدریس در کلاس درس مسیری را طی کنیم که نتیجه و بهره‌وری بیشتری داشته باشد, پژوهش در آموزش‌وپرورش انجام شده است.

نصیری ادامه داد: در نظام آموزش و پرورش از پژوهش می‌ترسند و تصور می‌کنند باید موشکی را به فضا بفرستند وقتی به مدیر می‌گوییم در مدرسه برای پژوهش چه کرده‌اید؟ می‌گوید بزرگان در بحث پژوهش مانده‌اند شما انتظار دارید ما در مدرسه پژوهش انجام دهیم.

وی مطرح کرد: وقتی دانش‌آموز در بحث املا ایراد بسیاری دارد معلم می‌تواند با اقدام پژوهی بررسی کند چرا این اتفاق رخ می‌دهد و نتایج بررسی‌ها را در کلاس درس انجام دهد تا مشکل دانش‌آموزان حل شود و این دقیقاً به معنای پژوهش در مدرسه است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری بیان کرد: در شرایطی که کمبود بودجه وجود دارد برای رسیدن به اهداف نباید دست روی دست گذاشت و باید به مسیر خود ادامه داد در سطح داستان تعداد بیشتری معلم پژوهشگر انتخاب شدند و چند دانش‌آموز پژوهشگر در سطح استانی و کشوری داریم.

شرکت کنندگان در نوزدهمین دوره معلم پژوهنده 1760 نفر بود و 70 درصد همکاران در بخش اقدام پژوهی فعالیت کردند.

11 نفر جزو برگزیدگان استانی اقدام پژوهی هستند و مرحله کشوری هنوز اعلام نشده است؛ در بحث تولید محتوای الکترونیک 15 برگزیده استانی از بین معلمان و 4 نفر از بین دانش‌آموزان داشتیم.
——————————————————————————————————————–
منبع : خبرگزاری تسنیم ( https://www.tasnimnews.com/) شناسه خبر: 1270500 سرویس: اجتماعی
– ۲۸ آذر ۱۳۹۵ – ۱۰:۵۴

دیدگاه‌های این مطلب