موضوعات

ظرفیت آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

03_Stand
03_Stand

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی:

ظرفیت آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

( نقد : باید اعتراف کرد که متاسفانه بخش مشاوره بیشتر به جنبه های اداری پرداخته و در حد رفع تکلیف عمل می شود. آنچه ما در مدارس مشاهده می کنیم؛ عدم اهمیت کافیدر حد کارهای علمی انجام شده بوده و مدیران و مشاوران مدارس بیشتر به پاسخگویی نه چندان مطلوب بخشنامه ها اکتفا می کنند.)

عطاپور هوشنگ

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: با توجه به وجود نیروی انسانی لازم و کارکرد فرهنگی آموزش و پرورش ظرفیت این نهاد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، به مناسبت بزرگداشت هفته بهداشت روان ، ظهر امروز همایشی با همین عنوان با حضور مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان آذربایجان غربی از دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در سالن معلم ارومیه برگزار شد.

هوشنگ عطاپور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در این همایش عملکرد آموزش و پرورش را در حوزه مدیریت آسیب های اجتماعی و تأمین سلامت روان دانش‌آموزان خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش از سال 93 اقدام به جمع‌آوری بانک اطلاعات از میزان شیوع آسیب‌های اجتماعی کرده است که نتایج این تحقیقات در حال احصا و پایش است.

وی گفت: با توجه به پژوهش های انجام شده در این راستا، تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای تأمین بهداشت روان دانش‌آموزان اتخاذ می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: پژوهش‌های میدانی نیز جزو سیاست‌های دولت برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی است تا به دور از گمانه‌زنی و بر اساس پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی عوامل آسیب‌های اجتماعی شناسایی شود.

عطاپور تصریح کرد: تاکنون 8 تحقیق و پژوهش میدانی در حوزه سرمایه اجتماعی کشور انجام شده و بخشی از باورها و نگرش‌ها در حوزه سلامت روان جامعه مورد سنجش قرار گرفته است وضعیت ایران در حوزه آسیب‌های اجتماعی در مقایسه با کشورهای هم‌تراز خوب است وضعیت آذربایجان غربی نیز در قیاس با سایر استانها خوب ارزیابی می‌شود. (1)

*البته در این گزارش، اشاره ای به نقش مهم بخش مشاوره آموزش و پرورش و ضرورت برنامه ریزی و پی گیری بهتر برای ارتقاء کیفی و کمی آن نشده است. باید اعتراف کرد که متاسفانه بخش مشاوره در ادارات آموزش و پرورش و به طبع آن ؛ مدارس ، بیشتر به جنبه های اداری پرداخته و در حد رفع تکلیف عمل می شود. آنچه ما در مدارس مشاهده می کنیم؛ عدم اهمیت کافی به کارهای علمی انجام گرفته است و مدیران و مشاوران مدارس بیشتر به پاسخگویی نه چندان واقعی به بخشنامه ها، اکتفا می کنند.(مرکزمشاوره موسسه دانش؛ ج ابراهیمی)


به نقل از خبرگزاری تسنیم ( شناسه خبر: 1214671- ۲۶ مهر ۱۳۹۵ – ساعت ۱۷:۳۰)

دیدگاه‌های این مطلب