موضوعات

پاسخ به سوال (اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 224) : با توجه به قانون جدید سربازی، آیا بعد از انصراف از دانشگاه ، من حق شرکت در کنکور را دارم و در صورت پذیرفته شدن معافیت تحصیلی برای من تمدید می شود؟

images-4

سوال:

سلام و خسته نباشید
بنده الان دانشجوی ترم چهارم پیام نور هستم و قصد شرکت در آزمون سراسری رو دارم که اون موقع میشم ترم ششم.می خواستم بدونم با توجه به قانون جدید نظام وظیفه بنده حق شرکت دوباره در آزمون سراسری  رو دارم ؟ و در صورت قبولی و انصراف از دانشگاه ، معافیت تحصیلیه بنده تمدید میشه ؟ قوانین خود دانشگاه مانع نمیشه ؟ با تشکر
(فرستاده شده – توسط محمد )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
بله، توضیح بیشتر:
*نکته اول:
کسی که از دانشگاه انصراف می دهد و مشمول وظیفه عمومی(سربازی) می شود، می توانندازمهلت یک ساله پس ازتاریخ وقوع انصراف استفاده نمایند. پس شما از زمان انصراف از دانشگاه، تا یکسال فرصت دارید که یا مجددا دانشگاه قبول شده و ادامه تحصیل دهید و یا خود را برای سربازی معرفی کنید.

**نکته دوم:
اگرکسی در زمانی که در حال گذراندن دوره سربازی است ( یعنی بعد از استفاده از یک سال فاصله مجاز از زمان انصراف )در دانشگاه پذیرفته شود، می تواند از سربازی ترخیص شده و دوباره ادامه تحصیل دهد اما شریطی دارد. عین قانون در ذیل ذکر می گردد:
” مشمولان در طی مدت تحصیل از دیپلم تا دکتری صرفا یک بار می توانند از تحصیل انصراف ومجددا با پذیرفته شدن در دانشگاه به شرط عدم ورود غیبت ، می توانند به تحصیل ادامه دهند.آزمون مجدد ونزولی بودن تحصیل با این اوصاف فرقی نخواهد داشت؛ اما به شرط اینکه؛
۱) قبلا از این مقطع فارغ التحصیل نشده باشد .
۲) از زمان انصراف در مقطع اول بیش از یکسال نگذشته باشد.

3)مشمولان در طي مدت تحصيل از ديپلم تا دكتري صرفا 1 بار مي توانند از تحصيل انصراف و مجددا با پذيرفته شدن در دانشگاه ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.
4) انصراف قبل از اتمام سنوات تحصیلی مصوب بوده باشد یعنی در سنوات ارفاقی نباشد.

باآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما 6928551-flowers-butterflies1
دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

 

دیدگاه‌های این مطلب