موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 217) : میخواهم علاوه بر کنکور ریاضی در کنکور هنر هم شرکت کنم.چه کنم ؟

79825067

سوال:

من در رشته ریاضی در یک دبیرستان نمونه دولتی در تهران در پایه دوم تحصیل میکنم
و میخواهم علاوه بر کنکور ریاضی در کنکور هنر هم شرکت کنم
چه کنم ؟ لطفا راهنمایی کنید
( فرستاده شده توسط : علی )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
1- با آیین نامه فعلی سازمان سنجش رشته هنر جز گروه های آزمایشی فرعی بوده و به اصطلاح شناور است. یعنی می توانید با ثبت نام وشرکت در یکی دیگر از گروه های آزمایشی اصلی(ریاضی،تجربی،انسانی) همزمان در گروه هنر هم شرکت کنید.

2- برای اینکه برای کنکور آمادگی لازم را پیدا کنید، باید درس های تخصصی گروه هنر را در طول دبیرستان کار کنید. برای این کار بهتراست که به در کلاس های یکی آموزشگاههای تخصصی هنر که برای کنکور هنر به طور قوی کارمی کنند، مراجعه نمایید.(یکی از آموزشگاههای به نام برای این مورد،آموزشگاه مکعب در خیابان انقلاب است.آدرس:خیابان ابوریحان ، پلاک ۱۰۵ ، طبقه دوم- تلفن: ۶۶۴۹۷۴۱۶ – ایمیل mokaab@gmail.com ) برای این منظور موسسه مذکور ویا دیگر موسسات را از طریق اینترنت جستجو کنید.

3- آمادگی برای شرکت دردو رشته کنکور سراسری، نیازمند کارو فعالیت جدی در طول دوره دبیرستان( متوسطه 2) است واین کار آسان نبوده و به دلیل مباحث هدایت تحصیلی و شغلی در اولویت نیست. اما درصورت ضرورت و در شرایط خاص، نیاز به برنامه ریزی و تلاش فوق العاده ای دارد. در غیراین صورت شما از دو رشته باز می مانید و به موفقیت مورد انتظارتان دست پیدا نمی کنید.

4- به نظرما برای انتخاب شیوه تحصیل در دو رشته، با توجه به نوع رشته هنری که مد نظر دارید،  باید حتما از مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی به خصوص کسانی که دورشته ریاضی و هنر را باهم کار کرده اند، بهره بگیرید.

*** سایر توضیحات را در پست پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی سایت دفترمشاوره، بخوانید 

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما approval
دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب