موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی – شماره158):شرکت در طرح ترمیم معدل امتحان نهایی برای تغییر رشته ای ها چگونه است؟

amend

سوال:

آیا کسی که تغییر رشته داده می تواند در این طرح ترمیم معدل، دیپلم را عوض کنم؟مقصودم این هست که می توانم دوباره به قصد دیپلم تجربی،امتحان نهایی ها رو شرکت کنم؟

پاسخ:

ترمیم معدل برای کسانی است که می خواهند در رشته دیپلم خودشان در کنکور شرکت کنند. کسی که قصد شرکت در رشته غیر همنام دیپلم دارد یا بابد[ در زمان تحصیل دوره دبیرستان] تغییررشته داده وکتابهای لازم را امتحان بدهد.(مثلا کسی که از رشته ریاضی فیزیک به تجربی می رود باید امتحان زیست بدهد.) اما اگر بعد از دیپلم [و فارغ التحصیلی] قصد این تغییر را دارد باید تنها کتابها را بخواند و در آزمون مربوطه شرکت کند. ( پاسخ از جناب آقای دکتر توکلی؛ مشاورارشد سازمان سنجش ، با کمی ویرایش)
به عبارت دیگر؛ به منظور جبران سوابق تحصیلی، طرح ترمیم معدل و گرفتن دیپلم دیگر دو مقوله جدا از هم هستند و فعلا با آیین نامه های موجود امکان هر دوی آن برای داوطلبان فراهم است. اما… نکته یادآوری زیر را با دقت بخوانید.

یادآوری: توجه شما را به دو نکته زیر که از متن دفترچه شماره 1 کنکور( راهنمای ثبت نام ) آورده شده است، جلب می نمایم:

1- صفحه 16 ، ذیل قسمت د: توضیحات مهم دیگر ): هر داوطلب می تواند بدون توجه به نوع دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه و یا نوع گواهینامه دوره پیش دانشگاهی نظام جدید آموزش متوسطه و تنها براساس میزان علاقه مندی خود به رشته تحصیلی دریکی از پنج گروهی آزمایشی ثبت نام و در آزمون مربوط به آن شرکت نماید.

2- صفحه 16 ، ذیل تبصره 5 قسمت د: توضیحات مهم دیگر ): داوطلباني که برابر ضوابط آموزش و پرورش بیش از یک دیپلم اخذ نموده اند، برای ثبت نام در آزمون سراسری با توجه به علاقه مندی خود منحصراً کد سوابق تحصیلی دیپلمی را که قصد استفاده برای ادامه تحصیل از آن را دارند، لحاظ نمایند.

باآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما approval
مرکز مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب