موضوعات

هشدار فوری ومهم ؛انتخاب رشته کنکور

هشدار-ممنوع-خطر

قابل توجه داوطلبان کنکور

⛔️انتخاب رشته مجازی در سایت ها صرفا اطلاعات داوطلب را می گیرند واز دیتاهای داوطلبان برای استفاده در برنامه های خودشان سیستم انتخاب مجازی را راه اندازی نموده اند که این شامل نرم افزار سازمان سنجش نمی شود.

⛔️* مؤسسات انتخاب رشته اطلاعات دروغین به خانواده ها میدهند:
⛔️نرم افزار انتخاب رشته صرفا برای چینش رشته محل ها مناسب است و هیچگاه نمی توانند جای مشاور متخصص را بگیریند.
⛔️* مشاورانی می توانند به انتخاب رشته صحیح کمک کنندکه اطلاعات جامع و بروز داشته باشند ودر رشته های مرتبط با مشاوره مدرک داشته باشند نه اینکه صرفا در یکی از رشته های غیر مرتبط با رتبه ی خوب پذیرفته شده باشند، مشاوره یک علم است و یک تخصص، لزوما رتبه تک رقمی خوب نم یتواند مشاور کنکور خوب هم باشد همانگونه که یک چشم پزشک خوب نمی تواند دندانپزشکی کند.
⛔️*مراکزی می توانند انتخاب رشته کنکور داشته باشند که مجوز قانونی ویژه انتخاب رشته کنکور را داشته باشند .
⛔️این روزها تبلیغات مختلف مراکز انتخاب رشته دانشگاه در سطح شهر دیده می شود و حتی در سایت های مختلف اینترنت هم تبلیغات انتخاب رشته مجازی به چشم می خورد.
⛔️پدر یک داوطلب ورود به دانشگاه به خبرنگار فارس گفت: دو سال پیش فرزند بزرگم در کنکور شرکت کرد و مجاز شد؛ برای اینکه انتخاب رشته خوبی داشته باشد، او را به یک مؤسسه انتخاب رشته بردم که تبلیغات گسترده ای در محل داشت.
وی ادامه داد: مبلغ چندصد هزار تومان برای انتخاب رشته فرزندم انجام دادیم و بر اساس فرمی که آنها داده بودند، انتخاب رشته نهایی انجام شد اما بعداً متوجه شدیم که نرم افزار آنها قدیمی بوده است و اطلاعات نادرستی به ما داده بودند.
این پدر افزود: به دلیل اشتباه در انتخاب رشته، فرزندم در دانشگاه دلخواهش که می توانست، پذیرفته شود، قبول نشد.

⛔️* شاهد رشد قارچ گونه پایگاه های غیرمجاز انتخاب رشته هستیم:
ابوالفضل رحمانی، رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به خبرنگار فارس اظهار داشت: در این روزها شاهد رشد قارچ گونه پایگاه های غیرمجاز انتخاب رشته هستیم؛ پایگاه هایی که با تبلیغات اغواگرانه خود، خانواده ها را تحت تأثیر قرار می دهند.
⛔️وی ادامه داد: بحث مشاوره انتخاب رشته بر عهده آموزش و پرورش است و اگر موسسه ای بخواهد فعالیت کند، باید از اداره مشاوره آموزش و پرورش مجوز بگیرد.
⛔️این مسئول اضافه کرد: پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش، به روز فعالیت می کنند وبیش از 150 مشاور مجرب دارای تحصیلات مشاوره روانشناختی حضور دارند.
⛔️برخی از این سایت ها امکان مشاوره تلفنی را نیز ایجاد کردند که البته گاهی مدت ها باید شماره مورد نظر را گرفت تا بوق آزاد شنیده شود یا کسی گوشی را بردارد.
⛔️برخی خانواده ها عنوان می کنند از مبالغ بین 300 هزار تا یک میلیون وپانصدهزار تومان را برای انتخاب رشته فرزند و مراحل مختلف آن شامل مشاوره های فردی، مشاوره تخصصی، پرینت انتخاب رشته توسط نرم افزار و پیش بینی 90 درصدی از میزان شانس پذیرش نهایی است.
⛔️خانواده ها متاسفانه بدلیل اینکه تحت تاثیر تبلیغات رنگارنگ این موسسات غیر مجاز قرار میگیرند در دام این موسسات گرفتار شده و علاوه بر هزینه گزاف سرنوشت فرزندان خود را نیز تحت تاثیر قرار میدهند و اینده تحصیلی، شعلی و اجتماعی فرزندشان را عوض میکنند.

⛔️* تفاوت 180 درجه ای انتخاب رشته برخی مؤسسات با آموزش و پرورش:
⛔️رحمانی با اشاره به موسساتی که خدمات اشتباه ارائه می کنند، گفت: هر ساله افراد زیادی به ما مراجعه می کنند که مبالغ چند صد هزار تومانی هزینه کردند و نتیجه ای در بر نداشته است.همه ساله با مراجعینی مواجه هستیم که مبالغ چند صد هزار تومانی بدای انتخاب رشته در موسسات غیر مجاز پرداخته اند و نتیجه نگرفته اند و نهایتا به پایگاههای ما مراجعه و اذعان داشته اند که چند برابر هزینه ای که در مراکز مجاز دریافت میشود را در موسسات دیگر پرداخت کرده اند ولی کمترین اطلاعات رو دریافت نموده اند.
⛔️وی افزود: مواردی وجود داشت که انتخاب رشته انجام شده توسط پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش با آنچه در موسسه آزاد انجام شده بود، 180 درجه مغایرت داشت.
⛔️رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: آموزش و پرورش تنها مرجع دارای پایگاه انتخاب رشته است و هر مؤسسه ای که می خواهد اقدام به انتخاب رشته کند باید از اموزش و پرورش مجوز بگیرد.
⛔️وی ادامه داد: در پایگاه های مجاز انتخاب رشته، نرم افزار دقیق استفاده می شود و پرینتی که به دانش آموزان ارائه می شود دارای لوگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است.
⛔️* مؤسسات آزاد برای اخذ مجوز پایگاه انتخاب رشته به آموزش و پرورش مراجعه کنند
این مسئول در آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: آمادگی داریم که به مؤسسات آزاد مجوز ایجاد پایگاه انتخاب رشته دهیم.
⛔️وی بیان داشت: این مؤسسات با مراجعه به ما و در صورت دارا بودن شرایط، نرم افزار، دستورالعمل و موارد مختلف را دریافت می کنند و زیر نظر آموزش و پرورش کار خواهند کرد.
⛔️رحمانی تأکید کرد: اسامی تمام مؤسساتی که از آموزش و پرورش مجوز بگیرند، به عنوان پایگاه انتخاب رشته در سایت www.tehranedu.ir درج می شود و خانواده ها با مراجعه به سایت می توانند از مجوز داشتن مؤسسه مورد نظر خود مطلع شوند.
⛔️وی افزود: در حال حاضرپایگاه های انتخاب رشته شهر تهران فعال بود و به داوطلبان ورود به دانشگاه، مشاوره می دهد.
⛔️ مسئول واحد مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: در صورت مشاهده مؤسسات غیر مجاز انتخاب رشته، از طریق مراجع قانونی اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش با این مؤسسات، برخورد قانونی خواهد شد.

به نقل از: مشاوران مدارس ایران (با کمی ویرایش)

دیدگاه‌های این مطلب