موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 208 ) : من سال سوم رشته ریاضی هستم، مایلم که به رشته نقاشی تغییر رشته بدم، راه آن چیست؟

تغییررشته از سوم ریاضی به هنرسوال:

سلام من بایدسال آینده چهارم ریاضی رو بگذرونم اما مایلم تغییر رشته بدم ورشته ی نقاشی رو دنبال کنم. باید تمام دروس تخصصی سال دوم وسوم رو امتحان بدم؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
( فرستاده شده – توسط مریم )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
اول: خلاصه تمام پاسخ ها دال براین است که؛ نیازی به گذراندن دروس تخصصی پایه دوم و سوم رشته مورد نظرتان(نقاشی) نیست.

دوم:
چون رشته مورد اشاره شما در دوره متوسطه، جزء شاخه فنی حرفه ای و همچنین شاخه کار ودانش است و نیز شما  دوره دبیرستان را در سال جاری تمام می کنید، امکان تغییر رشته به شاخه فنی حرفه ای را ندارید و اگر بخواهید رشته مورد علاقه خود را در شاخه کار ودانش بگذرانید، امکان تحصیل در دوره روزانه را هم ندارید و می توانید یا در دوره شبانه ثبت نام کنید و یا به صورت داوطلب آزاد دیپلم رشته مورد نظر را از شاخه کار ودانش دریافت کنید. انتخاب این روش در اولویت نیست، مگر اینکه نمرات دیپلم ریاضی شما پایین باشد و بخواهید سوابق تحصیلی خود را برای کنکور جبران کنید. که البته این جیران هم شرایط، زحمات و پی گیری های لازم خود رادارد.

سوم: از نظر آیین نامه سازما ن سنجش نیازی به گرفتن دیپلم و پیش دانشگاهی در رشته ای دیگر مثل نقاشی نیست. چون اولا؛ نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای شرکت در هریک از گروه های آزمایشی کنکور سراسری تعیین کننده نیست و ثانیاّ رشته هنر جزء گروه های فرعی بوده و شناور است.

چهارم: شما می توانید بعد از اتمام پایه سوم در رشته ریاضی و گرفتن دیپلم، به رشته هنر در پیش دانشگاهی تغییر رشته بدهید تا با آمادگی کافی در کنکور گروه هنرشرکت کرده ودررشته نقاشی قبول شوید.

***به نظر ما اگر واقعا رشته هنرنقاشی را دوست دارید و دلایل منطقی و کافی برای تغییر مسیر رشته تحصیلی وبالطبع رشته شغلی خود دارید، انتخاب این روش در اولویت است.

-اقدامات لازم برای تغییر رشته از پایه سوم رشته ریاضی به پیش دانشگاهی هنررا به تفصیل در پاسخ به دیگر کاربران توضیحات داده ایم. لطفا برای جلوگیری از تکرار پاسخ های مکرری که برای دیگر کاربران ارایه شده است، پاسخ های ارایه شده با استفاده از جستجوی موضوعی، با دقت بخوانید.

باآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما approval
مرکز مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب