موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 203 ) : امسال که پایه دوم دبیرستان( نظام فعلی) را به پایان می رسانم،برای رشته ای که دوست دارم؛ آیا می توانم درپایه سوم تغییر رشته داده و سال بعد در رشته مورد علاقه ام تحصیل نمایم؟

تغییررشته دوم به سوم نظام فعلی

سوال:

به نام خدا
سلام
من ازاین رشته ای که هستم خیلی بدم میاد! می خوام رشته ام رو عوض کنم. آیا میتونم امسال پایه دوم دبیرستان( نظام فعلی) روبه پایان برسانم و برای رشته ای که دوست دارمدر پایه سوم تغییر رشته داده و سال بعد در رشته مورد علاقه ام تحصیل نمایم؟
( فرستاده شده توسط مهرشاد در پاسخ به razieh.)

پاسخ :

به نام خدا
وبا سلام

1- براساس آیین نامه هدایت تحصیلی، امکان تغییر رشته ازپایه دوم به سوم و از پایه سوم به سال آخر یعنی پیش دانشگاهی وجود دارد( ماده 112 و تبصره های آن )

2- با رسیدن نظام 6-3-3 به دبیرستان دوره دوم برای سال تحصیلی 96-95 (یعنی پایه دهم) پایه دوم دبیرستان نظام قبلی به طور رسمی در مدارس روزانه برچیده می شود. لذا برای تغییررشته از پایه دوم به سوم در هریک از شاخه ها و رشته های تحصیلی در نظام فعلی دبیرستان های روزانه؛ تنها در سال تحصیلی جاری ( 95-94) و نهایتاً تا شهریور 1395 فرصت دارید تا برای امتحان تغییر رشته اقدام ونمره قبولی آن ( حداقل نمره 10) را کسب نمایید.

3- شما مشخص نکرده اید که تغییر رشته شما از چه رشته، به چه رشته ای است!!!؟ به هرصورت دروس تغییر رشته برای ورود به هر رشته ای متفاوت است. لذا شما با مراجعه به دفتر مشاوره مدرسه خود و یا واحد مشاوره و یا واحد امتحانات آموزش و پرورش محل تحصیل خود می توانید از نوع دروس تغییر رشته و سایر شرایط لازم آن ، با خبر شوید.

4- برای استناد بیشتر به ماده مربوط را در متن آیین نامه مذکور مراجعه نمایید. متن آیین نامه ساله متوسطه و اصلاحات آن را به صورت(pdf)در سایت قرار داده ایم.(پست “مشاوره” بخش هدایت تحصیلی ،آیکون(نشانه) آیین نامه هدایت تحصیلی. و همچنین پست ” معرفی متون و کتاب” بخش آیین نامه و دستورالعمل ها)

با آرزوی سلامتی و سعادت مندی برای شماapproval
دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب