موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی- شماره 145 ) : با توجه به اینکه سال تحصیلی جاری( 95-94) آخرین سال تحصیلی پایه دوم دبیرستان نظام فعلی است، اگر دانش آموزی یک یا چند واحد درسی به جا مانده داشته باشد ، تکلیف او در پایه سوم دبیرستان نظام فعلی چبست؟

واحدهای به جا مانده

سوال:

با توجه به اینکه امسال یعنی سال تحصیلی 95-94 ، آخرین سال تحصیلی دانش آموزان در پایه دوم دبیرستان نظام فعلی بوده و در سال تحصیلی بعدی(96-95 ) ، اگر دانش آموزی یک یا چند واحد درسی به جا مانده داشته و نهایتاً در شهریور نیز نمره قبولی را کسب نکند ، تکلیف او برای ادامه تحصیل در پایه سوم دبیرستان نظام فعلی چه می شود؟

پاسخ :

به نام خدا
وبا سلام

با رسیدن نظام 6-3-3 به دبیرستان دوره دوم برای سال تحصیلی 96-95 (یعنی پایه دهم) پایه دوم دبیرستان ، نظام قبلی به طور رسمی در مدارس روزانه برچیده می شود. و نیز به دلیل تعریف نظام واحدی ؛ چون امکان تکرار پایه برای پایه های دوم، سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی وجود نداشته و ندارد. لذا درصورتی که دانش آموزی در هریک از شاخه ها و رشته های تحصیلی در نظام فعلی دبیرستان ( سه سال دبیرستان به علاوه پیش دانشگاهی) یک یا چند واحد درسی به جا مانده داشته و نهایتاً در شهریور ماه نیز نمره قبولی را کسب نکند ، دروس مذکور را می بایست تا پایان پایه سوم دبیرستان پاس نماید تا به عنوان دیپلمه در رشته تحصیلی خود فارغ التحصیل گردد.

***یاد آوری :
همانطور که در سوالات دیگر پاسخ داده ایم ؛ برای دریافت دیپلم مجدد، تکرار پایه در رشته دیگر، بلامانع است. مثلاً اگر فردی دیپلم ریاضی دارد، در صورتی که برای دریافت دیپلم دیگری در هریک از شاخه های نظری ، فنی حرفه ای و یا کاردانش، نیاز به تکرار پایه داشته باشد می تواند به صورت داوطلب آزاد( متفرقه) ، بزرگسالان( شبانه) و غیر حضوری تحصیل نماید.
سلامت و سعادت مند باشید.      approval
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج -ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب