موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 198) : چگونگی شرکت دوباره در آزمون سراسری دانشگاه ها برای گروه تجربی( رشته دندان پزشکی) با داشتن دیپلم سال84 و مدرک کارشناسی ؟

کنکورمجدد3

سوال:

سلام بنده ۲۵ سالمه و کارشناسی IT و کارت معافیت دارم و عنوان دیپلم ام ریاضی فیزیک بوده و سال ۸۴ دپپلم ام را گرفتم و حالا میخواهم کنکورسراسری تجربی و به امید قبولی دندانپزشکی شرکت کنم لطفاً هر چه سریعتر به طور کامل راهنماییم کنید .

باکمال تشکرقادری

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

به طور خلاصه پاسخ شما را به عرض شما می رسانیم:

1- شرکت دوباره در آزمون سراسری: در وهله اول شما مشکلی برای شرکت دوباره در کنکور سراسری ندارید. چون اولا؛ براساس آیین نامه سازمان سنجش، هر فردی اجازه دارد دو بار در دانشگاه دولتی پذیرش شود و ثانیا؛ با مدارک فعلی دبیرستان و دانشگاه(مدرک کارشناسی) می توانید در کنکور سراسری ثبت نام نموده و پذیرفته شوید. و به دلیل اینکه نــــــــــــوع رشته تحصیلی دبیرستانی قبل و یا مدرک فعلی دانشگاهی ملاک نیست، پس ازلحاظداشتن مدرک، نیازی به تحصیل مجدد در رشته تجربی دوره متوسطه ندارید.

2- و اما تفاوت موجود: اگرنوبت قبلی تحصیل شما در رشته مورد اشاره، در دانشگاه دولتی دوره روزانه(رایگان) بوده است، درصورت پذیرش مجدد، باید هزینه تحصیل در رشته مورد نظر را بر اساس تعرفه دوره های شبانه پرداخت نمایید. و اگرکه نوبت قبلی در دانشگاه های غیر دولتی( غیر رایگان و پولی) بوده است،شهریه پرداخت نمی کنید.

3- مساله مهمتر بحث هدایت تحصیلی – شغلی است و اینکه شما باید دلیل منطقی و کافی برای این تغییر مسیر تحصیلی و شغلی که در واقع تغییر سرنوشت است، داشته باشید.

4- مساله مهم دیگر آمادگی لازم برای شرکت در کنکور تجربی است. به نظرما شما باید از کلاس های درسی یک آموزشگاه قوی بهره بگیرید تا بتوانید برای درس های تخصصی گروه آزمایشی تجربی و حتی درس های عمومی کنکور، توان مناسب را داشته باشید.

سلامت و سعادت مند باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج ابراهیمی

 

دیدگاه‌های این مطلب