موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 191 ) : ادامه تحصیل در رشته ریاضی با داشتن دیپلم فنی الکترونیک چگونه امکان دارد؟

fall-riazi

سوال:

سلام من الان دیپلم رشته ی الکترونیک رو دارم اما می خوام برم رشته ی ریاضی فیزیک باید چکار کنم ؟؟؟توروخدا کمکم کنید برام خیلی مهمه.فقط اگر میشه سریع جواب بدید؟؟؟؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ در ۷:۵۷ ب.ظ – توسط : جواد )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
اطلاعات ارسالی شما ناقص است. نگفتید که دیپلم شما از شاخه کار ودانش است یا فنی حرفه ای و اینکه چه سالی دیپلم گرفته و سن شما چقدر است و یا هدف تحصیلی و شغلی شمااز این تغییر مسیر چیست؟؟؟!
به هر حال پاسخ زیر را به دقت بخوانید:

1- اگر هدف شما کنکور رشته ریاضی است، با داشتن دیپلم رشته فنی الکترونیک می توانید دوره پیش دانشگاهی را در رشته ریاضی ادامه تحصیل دهید.

2- اگر شرایط تحصیل در دوره روزانه را (از لحاظ سنی و…)دارید، ویا اگر شرایط روزانه نداشته باشید و بخواهید در دوره شبانه(بزرگسالان) تحصیل کنید، باید امتحان تغییر رشته بدهید.

3- اگر شرایط تحصیل در مدارس روزانه را دارید،فقط می توانید در دوره روزانه شرکت نمایید و اگر شرایط تحصیل در روزانه را نداشته باشید، می توانید دوره پیش دانشگاهی رشته مورد نظر را  به سه روش داوطلب آزاد( متفرقه) ، آموزش از راه دور(غیرحضوری) یا با شرکت در پیش دانشگاهی بزرگسالان(شبانه) پاس کنید. با توجه شرایط سنی و… امکان تحصیل به صورت روزانه برای شما وجود ندارد.

4- برای ادامه تحصیل از دیپلم فنی به دوره پیش دانشگاهی ریاضی ، باید حداقل نمره 10 را در درس های امتحان تغییر رشته کسب نمایید:
-اگردیپلم شما از شاخه کار ودانش است، درس های تغییر رشته از دیپلم فنی کار ودانش به پیش دانشگاهی ریاضی شامل سه درس؛ – جبر واحتمال – حسابان – فیزیک 3 می باشد.
–اگردیپلم شما از شاخه فنی حرفه ای است، درس های تغییر رشته از شاخه فنی حرفه ای به پیش دانشگاهی ریاضی شامل دودرس؛ – جبر واحتمال – حسابان می باشد.

5- دروس امتحان تغییر رشته هیچ تاثیری در معدل دیپلم قبلی و سوابق تحصیلی شما برای کنکور ندارد و فقط مجوز ورود به رشته دیگر است.

6- امتحان تغییر رشته فقط یک بار در سال و زمان آن در تابستان است. زمان اقدام برای ثبت نام امتحان تغییر رشته در تیر ماه خواهدبود.
برای این کار اگر شرایط تحصیل در مدارس روزانه دارید به مدرسه روزانه و اگر ندارید باید به یکی از مدارس بزرگسالان( شبانه) محل زندگی خود مراجعه نمایید. برای شناسایی بهترین محل تحصیل می توانید از واحد مشاوره و یا متوسطه اداره آموزش و پرورش منطقه خودتان پرسش و جو نمایید.

7- در صورتی که شرایط تحصیل در روزانه را نداشته باشید ، می توانید دوره پیش دانشگاهی را به صورت داوطلب آزاد(متفرقه) بگذرانید. دراین صورت نیازی به امتحان تغییر رشته ندارید. برای این کار باید در اسفند ماه جهت ثبت نام به حوزه امتحانی مربوط به آن مراجعه نمایید. حوزه ثبت نام برای شیوه داوطلب آزاد معمولا یکی از مدارس بزرگسالان تعیین می شود.

سلامت وموفق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب