موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 190) : شرط معدل کتبی حداقل 16 برای شرکت در کنکور رشته های پزشکی به چه منظور قرار داده شده است ؟

studyexam2-255x180

سوال:

سلام خسته نباشید.من از سوم ریاضی به چهارم تجربی تغییر رشته دادم.معدل کتبی ام ۱۴و خورده ای هست.توی دفترچه شماره یک نوشته شده که برای رشته های پزشکی باید حداقل معدل کتبی ۱۶ باشه.الان برای من از این لحاظ همون چهارده و خورده ای اعمال میشه؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ در ۹:۵۸ ق.ظ – توسط : رضا)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
اول) شرط معــــدل مورد اشاره شما در دفترچه شماره 1 کنکور جزء” شرایــط اختـــــــصاصی اتـــباع خــــــارجی ” است. بنابراین اگر ایرانی هستید ، چنین شرطی برای ایرانی ها نیامده است.

دوم)برای شما تنها سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی – آنهم به صورت درس به درس – دخالت داده می شود.
برای اطمینان بیشتر، می توانید(PDF) دفترچه مذکور را در پست ” معرفی متون و کتاب سایت ما و یا سایت سازمان سنجش ملاحظه نمایید.

سوم)البته معدل 14 نشان می دهد که نمرات دروس شما، به منظور احتساب سوابق تحصیلی برای رشته های علوم پزشکی پایین است و بعید است برای رشته های مذکور در این گروه به رتبه مورد نیاز دست یابید . بنابراین در صورت علاقه مندی به ادامه تحصیل در این گروه، می بایست برای جبران سوابق تحصیلی اقدام کنید. ( نحوه جبران سوابق تحصیلی را در دیگر سوالات جواب داده ایم)

سلامت وموفق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب