موضوعات

فاز اول طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی

13930125000373_PhotoL

تهران- ایرنا-معاون طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: فاز اول طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی تکمیل شده است ومنتظر تایید نهایی هستیم.

فاز اول طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی تکمیل شد

به گزارش ایرنا ازمعاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، مهندس امین جلیلوندنژاد، بیان کرد: طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی با هدف یکپارچه کردن آموزش های حوزه زیست فناوری برای دانش آموزان طراحی شده است که در این طرح همه نهادهایی که در بحث آموزش زیست فناوری فعالیت می کنند در این یکپارچه سازی سهیم خواهند بود.

وی افزود: ستاد توسعه زیست فناوری، سازمان آموزش و پرورش، صدا و سیما و ناشران از مجموعه هایی هستند که در آموزش زیست فناوری به دانش آموزان نقش ایفا می کنند که باید با یکپارچه سازی آموزش ها، مانع از ایجاد آموزش های مختلف با سبک های مختلف به دانش آموزان شویم.

جلیلوندنژاد با اشاره به اینکه یکپارچه کردن آموزش های حوزه زیست فناوری برای دانش آموزان بسیار ضروری است، بیان کرد: در این طرح پیش بینی شده بخش خصوصی را ترغیب به ورود به حوزه آموزش و ترویج مباحث زیست فناوری کنیم که برای این کار چهار فاز تعریف شده است.

وی اظهارکرد:در فاز اول به شناخت و تحلیل وضع موجود و تبیین ارکان جهت دار آموزش و ترویج زیست فناوری در کشور اقدام کرده ایم که این فاز به صورت کامل طراحی و تکمیل شده و منتظر تایید نهایی آن هستیم.

جلیلوندنژاد، در این فاز به آسیب شناسی ترویج وآموزش زیست فناوری دردنیا نیز پرداختیم تا هم شرایط دیگر کشورها را بررسی کنیم و هم وضعیت ایران را مورد ارزیابی قرار دهیم تا میزان فاصله خود را با دنیا بدانیم.

معاون طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی همچنین بیان کرد: طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی ابتدا به شکلی محدود اجرایی می شود و در صورت داشتن نتایج مثبت به صورت جامع در کشور به اجرا در خواهد آمد.

وی یادآورشد: در اروپا و آمریکا بحث آموزش زیست فناوری به دانش آموزان بسیار پیشرفته است و ایران برای رسیدن به این مرحله راه طولانی در پیش دارد./
————————————————————————————————————————– به نقل از : خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) کد خبر: 81682894 (4766835) | تاریخ خبر: 23/04/1394 | ساعت: 14:3 ( علمی (1) **9340**1440)

دیدگاه‌های این مطلب