موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی – شماره 177 ) : تغییر رشته از پایه دوم رشته تجربی به رشته گرافیک بعد از گذشت یک ترم از سال تحصیلی؟

___20120426_1564508585

سوال:

سلام من سال دوم رشته تجربی هستم والان که یک ترم گذشته آیا میتوانم تغییر رشته بدهم و ادامه ی ترم دومم را در رشته ی گرافیک بگذرانم. من علاقه ی شدیدی به گرافیک دارم و دوسال کلاس طراحی می رفتم. خواستم بپرسم آیا امکانش هست؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۱۷ در ۱۰:۳۴ ق.ظ – توسط: دانش آموز )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

پاسخ اول:  تغییر رشته درترم دوم :
خیر!!!  تغییر رشته دربین سال تحصیلی امکان ندارد! زمان تغییر رشته، فقط در پایان سال تحصیلی (خرداد و یا شهریور) است. که ضوابط وشرایط خاص آن درصفحه ” تغییر رشته دبیرستان ” همچنین در پست پاسخ به سوالات ذکرشده است.

پاسخ دوم: امابرای تغییر رشته سال تحصیلی آینده:
1- رشته موردنظر (گرافیک) در هنرستان های فنی حرفه ای و کار ودانش برقرار می شود. اگر بخواهید رشته گرافیک را از طریق شاخه فنی حرفه ای تحصیل کنید، باید امتحان تغییر رشته بدهید. تحصیل در شاخه کار ودانش نیازی به امتحان تغییر رشته ندارد.

2- امتحان تغییر رشته در دو نوبت خرداد و شهریور انجام می شود.

3- توصیه اول ما این است که؛ امتحانات خرداد را با موفقیت به پایان برسانید، بعد از آن برای تغییر رشته به رشته مورد نظر(گرافیک) طبق ضوابط آن از طریق مدرسه کنونی خود، اقدام نمایید.

4- توصیه دوم ما این است که؛ در طول سال تحصیلی( از ترم دوم تا زمان امتحان تغییر رشته در شهریور ماه) خود را برای دروس تغییر رشته آماده کنید.

5- چون جدول دروس رشته های شاخه فنی و حرفه ای خیلی متنوع و زیاد است، لذا دورس تغییر رشته به رشته گرافیک از طریق شاخه فنی حرفه ای را از دفترمشاوره مدرسه و یا واحد مشاوره اداره آموزش و پرورش منطقه خود دریافت کنید

6- اگر بخواهید رشته گرافیک را در سطح پایین تر علمی و سطح مهارتی بالاتری، از طریق شاخه کار ودانش تحصیل کنید، نیازی به امتحان تغییر رشته ندارید و بعد از اتمام سال تحصیلی در پایه دوم، می توانید اقدام نمایید.

7- چون رشته های شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش متنوع است لذا امکان برگزاری تمام رشته های آن در یک مدرسه وجود ندارد. لذا باید برای شناسایی یک هنرستان خوب، از طریق واحد فنی حرفه ای اداره آموزش و پرورش محل خود پرس و جو و تحقیق لازم را انجام دهید. از جمله مجموعه هنرستان های هنر ؛ هنرستان های ” سوره ” وابسته به سازمان تبلیغات و همچنین ” هنرستان صدا و سیما ” است .

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب