موضوعات

تنها دو درصد دارندگان مدرک دیپلم کار ودانش و فنی و حرفه ای بیکارند

vahdat-ts

«« یکی از اهداف ترسیم شده برای تحصیل در رشته های مهارتی هنرستان (شاخه فنی حرفه ای و شاخه کار ودانش) این است که فارغ التحصیلان زودتر به شغل مناسبی که در آن کارآمد باشند برسند. این خبر یکی از آن بهره وری هاست که :
تنها دو درصد دارندگان مدرک دیپلم کار ودانش و فنی و حرفه ای بیکارند »»

تهران – ایرنا – معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمار اکنون تنها دو درصد فارغ التحصیلان شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای در سطح دیپلم و 22 درصدبالاتر از دیپلم بیکار هستند.

بهگزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، علی زرافشان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران افزود: این مساله نشان می دهد دانش آموزانی که در این دو شاخه فارغ التحصیل شده اند زمینه اشتغال آنان در جامعه فراهم است.

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته اقدامات رو به رشدی در رابطه با توسعه کارآفرینی انجام شده که از جمله آنها می توان به تالیف کتاب کارآفرینی شاخه کار و دانش اشاره کرد.

زرافشان افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید 46 درصد دانش آموزان تحت پوشش شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای قرار گیرند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه این وزارتخانه در توسعه این شاخه و انفصال به بازار کار تاکنون توفیقات بسیاری داشته است، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت های حمایتی در سیاست اقتصاد مقاومتی به فارغ التحصیلان کار و دانش و فنی و حرفه ای کمک می کند تا در سال های آینده راحت تر به کار مناسب خود دسترسی پیدا کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا در این تفاهم نامه زمینه تحصیل فارغ التحصیلان شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای در دانشکده کارآفرینی فراهم شده است، افزود: دارندگان مدرک دیپلم شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای می توانند دوره پنج ساله فنی و حرفه ای را طی کنند و اگر بخواهند وارد تحصیلات تکمیلی شوند باید دوره پیش دانشگاهی را گذرانده و سپس از طریق آزمون وارد مراکز آموزش عالی شوند.

زرافشان بیان داشت: اکنون برای این دانش آموزان بحث ورود به دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران دیده نشده است البته در ساختار جدید نظام آموزشی، فارغ التحصیلان شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای با 12 سال تحصیل امکان ورود به دانشگاه را دارند.

وی عنوان کرد: شاید بتوان در آینده با همکاری دانشکده کارآفرینی طرحی را تهیه کرد که امکان تحصیل دانش آموزان برتر شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای در این دانشکده فراهم شود البته تحقق این امر نیاز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.
————————————————————————————————————————————- 

انتخاب بخشی از خبر مربوط به شاخه  فنی حرفه ای و کار ودانش از سایت خبری ایرنا

( مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش)

دیدگاه‌های این مطلب