موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 171 ) : درخواست راهنمایی برای پی گیری علاقمندی خود به رشته بازیگری، تأتر و نمایش، با وجود تحصیل درپایه دوم رشته تجربی !؟

Main2226

سوال:

سلام
من در رشته ی تجربی سال دوم دبیرستان مشغول درس خوندنم و ترم اول رو با معدل ۱۸٫۵۰ گذروندم اما باشناختی که از خودم دارم و علاقه ای که به تاتر و بازیگری دارم میخوام تغییر رشته به رشته نمایش در هنرستان بدم پاسخی که شما به افراد شبیه به من دادین رو خوندم اما میخواستم بدونم کار درستی میکنم؟ و اینکه برای تغییر رشته باید چه درس هایی رو در شهریور امتحان بدم؟
با تشکر
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۰۹ در ۱۲:۴۵ ب.ظ – توسط: آناهیتا )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

*پاسخ بخش اول سوال:

1– رشته مورد اشاره شما، از دو طریق شاخه فنی حرفه ای و یا شاخه کار ودانش قابل تحصیل است.

۲سطح مهارتی شاخه کار ودانش بالاتر از شاخه فنی حرفه ای است اما سطح علمی شاخه کار ودانش آسان تر از شاخه فنی است.این تفاوت برای ادامه تحصیل در مقطع دانشگاهی هم محسوس است.

۳– اگر بخواهید رشته مورد علاقه خود را در شاخه فنی حرفه ای ادامه تحصیل بدهید، باید امتحان تغییر رشته بدهید. براین کار بایدطبق متن آیین نامه هدایت تحصیلی دوره سه ساله دبیرستان عمل نمایید:
براساس ماده ۱۱۲( صفحه ۶۱۸ کتاب مجموعه مصوبات شورای عـــــالی آموزش و پرورش چاپ ۱۳۸۵)دانش آموزی که در پایه دوم به تحصیل اشتغال دارد چنانچه متقاضی تغییر شاخه یا رشته باشد (اعم از اینکه شرایط رشته مورد تقاضا را در نمون برگ شماره یک هدایت تحصیلی کسب کرده یا نکرده باشد) با نظر مشاور و رعایت موارد ذیل می تواند در پایه سوم به شاخه یا رشته دلخواه هدایت شود .
براساس ماده ۲-۱۱۲ تغییر رشته دانش آموزان شاخه های نظری یا کاردانش به رشته های شاخه فنّی و حرفه ای و یا تغییر رشته در همان شاخه ، منوط به توفیق در امتحانات کلّیِّه درسهای اختصاصی پایه دوم رشته جدید در خرداد یا شهریور ماه همان سال با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش در رشته هایی می باشد که اسامی آن از سوی معاونت آموزشی اعلام خواهد شد . ”

۴جدول دروس تخصصی برای تغییر رشته ازتجربی به رشته مورد علاقه درشاخه فنی حرفه ای و یا شاخه کار ودانش را می توانید در کتاب مجموعه مصوبات شورای عـــــالی آموزش و پرورش پیدا کنید.(این جدول را از دفترمشاوره مدرسه خود ویا واحد فنی حرفه ای اداره آموزش وپرورش محل تحصیل خود دریافت نمایید.)

۵- اگر بخواهید در شاخه و کار ودانش تحصیل کنید، نیازی به امتحان تغییر رشته ندارید.

**پاسخ بخش دوم سوال:

اینکه برای این تغییر رشته کار درستی می کنید یا نه؟ باید براساس اصول هدایت تحصیلی،عمل نماییم. یعنی استفاده از ابزار های علمی و تجربی آن مانندتست های مربوط و گفتگو همفکری با دانش آموزان موفق و مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی… بنابراین تمایل به مشاوره درمورد بخش دوم سوالتان ،می توانید با ما تماس بگیرید.(قسمت تماس با ما در نوار قرمز رنگ بالای سایت را ملاحظه فرمایید.)

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب