موضوعات

پاسخ به سوال( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 164 ) : آیا رشته گرافیک دوره پیش دانشگاهی ندارد؟ ( ارایه راه حل برای ادامه تحصیل در این رشته)

sci153
سوال:

سلام من سال اول دبیرستان هستم از چند نفرشنیدم که رشته ی گرافیک پیش دانشگاهی نداره! میخواستم بدونم آیاواقعاحقیقت داره یا نه؟ ممنون جوابمو زود تر بدین ممنون میشم.
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۰۶ در ۹:۰۲ ق.ظ توسط : سمانه)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
رشته گرافیک در دو شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش برقرار است. و چون تحصیل در این دو شاخه تنها تا سطح دیپلم بوده و دوره پیش دانشگاهی ندارند، لذا رشته گرفیک هم دوره پیش دانشگاهی ندارد.

»»»شما چند راه برای پی گیری رشته گرافیک دارید:
راه اول: این است که در پایه دوم و سوم در شاخه فنی حرفه ای یا کار ودانش در رشته گرافیک تحصیل کنید و بعد با داشتن دیپلم گرافیک، برای تحصیل در رشته هنر پیش دانشگاهی، تغییر رشته دهید.تحصیل در دوره پیش دانشگاهی رشته هنر برای این است که بتوانیددر کنکور گروه آزمایشی هنر شرکت کرده و رشته گرافیک را در دانشگاه سراسری ( دولتی) که سطح بالاتری دارد،ادامه تحصیل دهید.

راه دوم: رشته گرافیک را در شاخه فنی حرفه ای و یا شاخه کارودانش ادامه دهید و با دیپلم آن برای ادامه تحصیل در رشته گرافیک در آزمون کاردانی دانشگاه فنی حرفه ای و یا کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی و یا پذیرش کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد، شرکت کنید.

راه سوم: سال دوم وسوم دبیرستان را در رشته ریاضی درس بخوانیدو بعد از گرفتن دیپلم ریاضی،به رشته هنر در مقطع پیش دانشگاهی تغییر رشته بدهید. و سپس برای ادامه تحصیل در رشته گرافیک درکنکور هنرشرکت نمایید.

راه چهارم: اینکه دوره پیش دانشگاهی هم ریاضی بخوانید و چون گروه هنر شناور است ، همزمان با شرکت در گروه مثلا ریاضی، برای ادامه تحصیل در رشته گرافیک ،در گروه هنر هم شرکت کنید

*** مقایسه و توصیه نهایی:
به نظرما راه اول در اولویت است و بعد راه دوم. تفاوت شان در بحث کارشناسی وکاردانی و کسب میزان مهارت هاست. به دلیل محدودیت در توضیحات این صفحه، برای اطلاع بیشتراز جزئیات و تفاوت هریک از راهها، پاسخ به دیگرسوالات عمومی و اختصاصی را بخوانید و یا در صورت نیاز با دفتر مشاوره تماس بگیرید. ( زمان و شماره تماس در قسمت تماس با ما در نوار مشکی بالای سایت ما موجود است)

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب