موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی – شماره 158 ) : امکان تغییر رشته در سال سوم از ریاضی به تجربی و پیش دانشگاهی ریاضی خوانده و شرکت در کنکور تجربی

0ab984d91ab0a037bdf692bf0e73c349

سوال:

سلام خسته نباشید من سال سومم . می خواستم از ریاضی تغییر رشته بدم به تجربی. می تونم سال پیش دانشگاهیم ریاضی بخونم و بعد کنکور تجربی بدم؟!؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۰۴ در ۱۰:۱۵ ب.ظ – توسط : صدف )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
پاسخ اول: اگر منظورتان تغییر رشته در همان سال سوم است؛ خیر، چون با شروع سال تحصیلی تغییررشته غیرممکن است.

پاسخ دوم: اگربخواهید از سال سوم به پیش دانشگاهی تغییر رشته رشته بدهید، که پاسخ مشخص است و با داشتن شرایط آن، امکان پذیر خواهد بود.
اما این همه پیچ خوردن و از این شاخه به شاخه رفتن برای چیست؟ نه معقول است و نه درست!!!

»»» توضیح بیشتر:
1- دربین سال امکان تغییر رشته برای هیچ پایه ای(دوم یا سوم یا سال آخر) وجود ندارد. پس شما باید سال سوم یعنی همین رشته فعلی خود(ریاضی) را به اتمام برسانید.و بعد می توانید برای از سوم ریاضی به رشته تجربی در سال آخر(پیش دانشگاهی) تغییر رشته بدهید.

2-هرچند نوع رشته پیش دانشگاهی، مثل دیپلم، برای انتخاب و شرکت در هریک از گروه های آزمایش کنکور سراسری وآزاد تعیین کننده نیست و با هر نوع رشته ایی می توانید هریک از گروه هارا انتخاب کنید،اما توصیه قطعی ما این است سال آخر را در همان گروهی تحصیل کنید که می خواهیددر کنکور آن شرکت کنید. بنابراین اگر هدف شما کنکور تجربی است کار عاقلانه وصحیح این است که سال آخر( پیش دانشگاهی) را حتما حتمادر رشته تجربی تحصیل کنید.در نظام جدید به طورمعمول خواندن دورشته همزمان امکان ندارد و در مواردی که باید شرایط سخت آن امکان دارد، توصیه نمی شود. مگر در موارد خاص و در صورت ناچاری!!!

***در صورت نیاز به مشورت می توانید با دفترمشاوره تماس تلفنی داشته باشید(نحوه تماس درقسمت تماس بامادر سایت موجود است)

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب