موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 156 ) : امکان ادامه تحصیل در رشته فنی طراحی و دوخت لباس با داشتن دیپلم ریاضی وتحصیلات دانشگاهی در رشته کامپیوتر .

6

سوال:

با سلام .من دیپلم ریاضی دارم و در دانشگاه هم کامپیوتر خوندم . می خواستم مرا راهنمایی کنید که چطوری می تونم رشته طراحی دوخت بخونم ?باید به فنی حرفه ای یا آموزش و پرورش شهرم جهت تطبیق دروس مراجعه کنم??آیا الان که تقریبا نیمی از سال تحصیلی گذشته برای اقدام
دیر نیست???
با تشکر
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ در ۲:۵۵ ب.ظ – توسط:مهشاد)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

*در درجه اول باید ضرورت این تغییر جهت خیلی زیاد در رشته تحصیلی و بالطبع در رشته شغلی، معلوم شده و برای هزینه کردن سرمایه های گران بهای خود، از جمله عمر شریف تان، دلایل کافی ، متقن و منطقی داشته باشید.

**در درجه دوم شما می توانید رشته مورد اشاره خود( طراحی دوخت یا لباس ) را در دانشگاه جامع علمی کاربردی پی گیری کنید.
همچنین می توانید در پذیرش کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد هم شرکت کنید.
– رشته مورد نظر شما در جامع علمی کاربردی، جزء گروه فرهنگ وهنر است، بنابراین فقط با دیپلم فنی مهارتی کار ودانش که با رشته انتخابی متناظر ومتناسب باشد، قابل ادامه تحصیل است( مثلا برای کاردانی طراحی لباس باید دیپلم مهارتی هم طراحی لباس باشد)لذا شما باید دیپلم کار ودانش را در رشته مورد نظر دریافت کنید. ( جدول شماره2 صفحه 10 دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی – کد رشته 408 در گروه آزمایش فرهنگ و هنر )
– در پذیرش کاردانی بدون آزمون دانشگاه آزاد هم باید دیپلم مهارتی متناسب با رشته انتخاب را داشته باشید( صفحه 13 دفترچه راهنمای کاردانی پیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد)
– لازم به توضیح است که با داشتن دیپلم ریاضی فقط می توانید دپیلم کار ودانش بگیرید و امکان دیپلم فنی از شاخه کار ودانش را ندارید – برای این کار (با توجه به شرایط سنی و… ) فقط می توانید در دوره شبانه و یا داوطلب آزاد شرکت کنید. در این صورت واحد های گذشته شما ر ا در رشته ریاضی با رشته جدید در کار ودانش تطبیق داده و واحدهای مشترک پذیرفته شده و واحدهای متفاوت باید گذرانده شود.
برای دوره شبانه می توانید از ترم دوم ( بعد از امتحانات دی ماه ) اقدام کنید و امتحانات داوطلب آزاد ( متفرقه) در خرداد خواهدبود. (در زمان سوال خرداد93) و برای ثبت نام آن باید در بهمن ماه اقدام نمایید.( در زمان سوال بهمن92)
– ( PDF) دفترچه های مذکور در سایت ما در پست ” مشاوره ” قسمت هدایت تحصیلی و در پست معرفی کتاب و متون و همچنین سایت سازمان سنجش وجود دارد.
*** درصورت سوال و ابهام و نیاز به مشورت بیشتر به صورت شفاهی، می توانید با تماس تلفنی داشته باشید( نحوه تماس باما در نوار مشکی بالای سایت آمده است)

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب