موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره 148 ) : دانش آموز پیش دانشگاهی تجربی هستم امکان ادامه تحصیل در رشته هنربرای من با وجود مشکلاتی که در مدرسه و منزل، چگونه است؟

772431695022714132381941725016556167211

سوال:

سلام
من چهارم تجربی یا همون پیش هستم .من تا الان ۸ جلسه ۴تایی غیبت کردم.یعنی ۷ روز در مدرسه و یک روز در جمعه که فوق العاده داشتیم.چند وقتیه که حس کرده بودم دیگه حوصله درس خوندن به خصوص فیزیک رو ندارم…وهمینطور مسائل حاشیه ایم به حداکثر رسیده…دلم می خواهد برای یه مدتی مدرسه نرم… می خواهم بدانم راهی وجود ندارد که امسال را غیر حضوری بخوانم یا بتوانم با همان مدرک دیپلم سوم دبیرستان کنکور هنر بدهم…خواهش می کنم کمک کنید.معدل دیپلم ام خیلی خوب نیست…دیگر شرایط برا ی من سخت شده و…
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۰/۲۶ در ۹:۵۲ ب.ظ – توسط: دنیا )

پاسخ:

به نام خدا
وباسلام

*اول و مهمتر از همه اینکه:
روحیات ما بستگی به نوع تحلیل ما از مسائل و حوادث و همچنین روش ها ورفتارهایی دارد که در پیش می گیریم . برای تمام مسائلی که اشاره فرمودید، اگر بخواهیم به راه حل منطقی، دقیق وقابل اجراء برسیم وواقعا بخواهید موضوع مورد اشاره خود را به خوبی و روشنی حل وفصل نمایید، با عدم اطلاعات کافی ما از مسائل ومشکلات شما (مثل مسائل حاشیه ایی که اشاره فرمودید) و نیز با محدودیت های نوشتن جواب وافی وکافی در این سوال ، به راه حل جامعی نمی رسیم!!! بنابراین؛ به نظرما در یک جلسه مشاوره تخصصی وبا همفکری، میتوان به راه حل منا سبی دست پیدا کرد.

**دوم ؛ هدف از تغییر رشته:
اگر این تغییر رشته برای کم کردن حجم درسی و بی تعارف ، برای فرار از درس خواندن باشد، خود تبدیل به یک مشکل دیگری شده و اصل مشکل را که تبعات آن منجربه بی حوصله شدن شما و عدم علاقه به رفتن به مدرسه شده است را حل نمی کند.

*** سوم؛ موفقیت در رشته تحصیلی:
برای تحصیل موفق و رضایت بخش در هر رشته ای ، عوامل متعددی دخالت دارند. از جمله ؛ استعداد تحصیلی خاص آن رشته ، رغبت و علاقه بالا به آن رشته و بررسی های دیگری همچون؛ نیاز شغلی به آن رشته تحصیلی . بنابراین به نظر ما دلایل شما برای این تغییر کافی نیست!!!

*** چهارم ؛ بخشی از مسائل مربوط به چگونگی امکان تحصیل در رشته هنر :

1-شما باید حتما دوره پیش دانشگاهی را گذرانده و به اتمام برسانید.

2-برای شرکت در هریک از گروه های آزمایشی کنکور سراسری ؛ چون نوع دیپلم و پیش دانشگاهی مهم نیست، پس فرقی نمی کند که مدرک شما چه رشته ای باشد.

3-با در نظر گرفتن توضیحات بالا و به شرط علاقه واقعی و استعدادلازم تحصیل در هریک از رشته های هنری و نیز علاقه امکان شغل یابی آن، می توانید ، برای کنکور سراسری در گروه آزمایشی هنر ثبت نام کنید.

4- برای آمادگی کنکورهنر باید حتماً در کلاس درس های تخصصی آن در یک آموزشگاه قوی( مثل آموزشگاه مکعب در خبابان انقلاب) شرکت کنید.

5- شرکت در کاردانی دانشگاه فنی حرفه ای هم به دلیل عدم تناسب نوع دیپلم شما ، با رشته های موجود آن از جمله گروه هنر شرکت در کنکور آن برای شما امکان پذیر نیست! چون باید نوع دیپلم تعیین کننده است و باید متناظر باشد یعنی برای مثال برای شرکت در کاردانی رشته هنر عکاسی، حتما باید دیپلم او هم عکاسی باشد( حتی اگر گرافیک هم باشد مورد قبول نیست)

6- دانشگاه علمی کاربردی هم دیپلم تجربی را فقط در گروه کشاورزی می پذیرد. برای گروه هنر باید حتما دیپلم مهارتی هنر متناسب با رشته انتخابی را داشته باشد.

7- دانشگاه بدون کنکورپیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی هم جزء شرایط اختصاصی خود، مدرک دوره پیش دانشگاهی را لازم دارد.

8- پذیرش دوره های کاردانی دانشگاه آزاد بدون کنکور هم نوع مدرک دیپلم را برای هریک از رشته شرط کرده که باید حتما متناسب(متناظر) باشد.

***** پنجم ؛ مجددا یادآور می شویم که به نظرما برای پیدا کردن یک راه حل مفید، منطقی و قابل اجرا، باید شرایط و وضعیت فعلی شما و همینطور انتظاراتی که دارید را به طور جزئی تر در یک جلسه مشاوره تخصصی، بررسی نمود. ما امیدوار به حل مشکل شما هستیم و مطمئنیم که با همفکری خود شما ودر صورت امکان خانواده محترم، حتما راه مناسبی برای حل مشکل شما پیدا خواهد شد.
در صورت نیاز به همفکری ، مشورت شفاهی و یا در صورت امکان نشست حضوری، می توانید با دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و سعاتمند باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب