موضوعات

پاسخ به سوال( عمومی- شماره 98 ) : امکان شرکت در پذیرش و ادامه تحصیل دانشگاه ، با داشتن دیپلم؟

phd

سوال:

چگونه با داشتن دیپلم ، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه وجود دارد؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
این سوال خیلی کلی است و برای پاسخ به چند حالت آن ، چند پاسخ به اختصار ذکر می گردد:

1- برای کنکور سراسری ، پیام نور، کارشناسی دانشگاه آزاد امکان شرکت و پذیرش وجود ندارد. چون مدرک دوره پیش دانشگاهی را لازم دارد.

2-برای کنکور فنی حرفه ای و یا کنکور دانشگاه علمی کاربردی؛ درصورت داشتن دیپلم فنی می توانید اقدام کنید.

3- با دیپلم (ریاضی ، تجربی، انسانی، فنی حرفه ای و یا کار ودانش) می توانید برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد، اقدام کنید.

4- اگر دیپلم شاخه نظری داشته باشید، باتوجه به نوع دیپلم شما (ریاضی باشد یا تجربی و یا انسانی) می توانید در گروه رشته های خاص و زیر گروه های مشخص شده ای برای هریک از دیپلم های ریاضی، تجربی و انسانی، در کنکور دانشگاه علمی کاربردی و همچنین پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد، شرکت کنید. ( مثلا در دانشگاه علمی کاربردی؛ دیپلم ریاضی فقط در گروه صنعت و دیپلم تجربی درگروه کشاورزی و دیپلم انسانی در مدیریت و خدمات اجتماعی می تواند شرکت کند. )

5- می توانید جزئیات توضیحات بالا را در دفترچه های راهنمای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی و همچنین پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد ، نگاه کنید. ( پی دی اف دفترچه های کنکوررا در پست مشاوره و پست معرفی کتاب ومتون سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش وجود دارد و یا از سایت سازمان سنجش، جستجو نمایید.)

6- البته با شناخت و اطلاعات ناقص ومحدود از رشته های دانشگاهی وشرایط اجتماعی وفردی مشاغل مربوط و وابسته به آن و مهمتر از آن؛ علاقه و استعداد شخصی، نمی توان تصمیم مناسبی گرفت.

***در صورت سوال و ابهام و نیاز به مشورت شفاهی ، می توانید با دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و سعاتمند باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب