موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره 144 ) : راه گرفتن دیپلم تجربی برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی درخارج از کشور، با وجود فارغ التحصیلی در مهندسی صنایع

155822224221140218823861661591839679254

(مورد سوال تکراری و پاسخ مجدد)

سوال:

با عرض سلام و خسته نباشد . من دیپلمم ریاضی بوده و مدرک مهندسی صنایع از دانشگاه امیر کبیر دارم .و تصیمم دارم برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به خارج از کشور برم (به دلیل علاقه زیاد به رشته پزشکی). و نیاز دارم که دیپلم تجربی بگیرم . میشه من رو راهنمایی کنید که چه درسهای رو باید برای گرفتن دیپلم تجربی امتحان بدم .
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ در ۸:۴۱ ق.ظ – توسط:ali)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
پاسخ سوال شما را در پست ” پاسخ به وسوالات ” و همچنین در زیر همان صفحه ای که سوال خود را طرح کرده اید، به تفصیل آورده ایم
در عین حال، مجددا، جواب مذکور را به طور خلاصه می آوریم:
1-با توجه شرایط شما( سن و …) چند راه برای گرفتن دیپلم و یا پیش دانشگاهی تجربی دارید.
– شیوه آموزش از راه دور
– شیوه تحصیل در دوره شبانه ( بزرگسالان)
– شیوه داوطلب آزاد( متفرقه)

2- پیشنهاد ما برای شما شرکت در امتحانات پایان ترم در خرداد ماه به شیوه داوطلب آزاد است. چون برای گذارندن دوره پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد(متفرقه) نیازی به امتحان تغییر رشته ندارید .

3- برای گرفتن دپپلم رشته تجربی، می توانید از آیین نامه تطبیق واحد استفاده کنید. در این صورت، واحدهای مشترک بین رشته ریاضی که گذرانده اید، با پایه سوم رشته تجربی مورد قبول واقع شده (دروس عمومی ودرس آمار) ودرس های باقیمانده را می توانید پاس کنید.

4-نکته قابل تذکر اینکه؛ اگر برای دیپلم دیگری که می خواهیدآن را اخذ کنید، نمرات بالا مهم است( مثل جبران سوابق تحصیلی)  توصیه می شود که برای درخواست تطبیق واحد دقت نمایید. دراین صورت (مهم بودن نمرات  کتبی  دیپلم به  منظور جبران سوابق تحصیلی) اگر نمره درس های مشترک دیپلم قبلی شما مورد رضایت نیست، از تطبیق واحد منصرف شوید. و لذا برای تمام درس های مشترک و غیر مشترک در امتحان دیپلم مجدد ثبت نام نموده و امتحان دهید.

5- برای اینکار باید به یک دبیرستان بزرگسالان( شبانه) مراجعه نمایید و فرم ثبت نام در امتحانات داوطلب آزاد و همچنین فرم درخواست تطبیق واحد را تکمیل کنید. برای شناسایی دبیرستان مذکور، از طریق واحد امتحانات و یا متوسطه آموزش و پرورش محل زندگی خود پی گیری نمایید.

6- برای ثبت نام شما باید از بهمن ماه پی گیر بوده و در اسفندماه ثبت نام قطعی خود را در محل مربوط به آن(مدرسه بزرگسالان و یا دایره امتحانات آموش پرورش و با واحد متوسطه همان اداره) انجام دهید.

7- می توانید در سه نوبت خرداد و شهریور و دی ماه در امتحانات درس های باقی مانده برای دریافت دیپلم تجربی، شرکت کنید.

8- اگر شیوه داوطلب آزاد را انتخاب می کنید، حتما باید خود را برای امتحانات پایانی آن در خرداد آماده نمایید. برای کسب این آمادگی پیشنهاد ما شرکت در کلاس های یک آموزشگاه قوی برای درس های تخصصی رشته تجربی است.

9- چون نظام تحصیلی دوره های شبانه، آموزش از راه دور، ترمی واحدی است بنابراین درصورت انتخاب دوره بزرگسالان ( شبانه) و یا تحصیل به روش آموزش از راه دور از ترم دوم سال تحصیل جاری امکان پذیر است.

10- اگر شیوه شبانه (بزرگسالان) را انتخاب کنید، باید در کلاس های درس آن نیز شرکت کنید.

11- شیوه دوره بزرگسالان و یا آموزش از راه دور، حداقل یک سال طول می کشد.

12- در صورت نیاز به گذراندن دوره پیش دانشگاهی تجربی، همین روال را برای آن انجام دهید.

13-در صورت سوال و ابهام و نیاز به مشورت شفاهی ، می توانید با دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب