موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی- شماره 88 ) : چگونگی امکان اخذ مدرک دیپلم دوم و یا دوره پیش دانشگاهی برای خارج از کشور ویا جبران سوابق تحصیلی مورد نیاز برای کنکور ؟

100946315829

سوال:

اگرکسی دیپلم تجربی و یا مدرک پیش دانشگاهی را برای کارمهم دیگری نیاز دارد (مثل ادامه تحصیل گروه پزشکی در خارج از کشورکه باید حتما سوابق تحصیلی فرد داوطلب، در رشته تجربی باشد ویا جبران سوابق تحصیلی برای کنکور به دلیل پایین بودن نمرات امتحان نهایی پایه سوم ) چه اقداماتی را باید انجام دهد؟

پاسخ:

۱- ادامه تحصیل در دوره شبانه و امتحان تغییررشته تغییــــــر رشته :
اگر بخواهید واحد های درسی را به طوررسمی در سر کلاس باشید و به صورت آرام و کم کم واحد های آن را پاس کنید، باید برای دوره شبانه اقدام کنید . در دوره شبانه، اول باید امتحان تغییر رشته داده و در صورت کسب نمره قبولی، می توانیدبرای ادامه تحصیل درآن ثبت نام کنید.

۲- شرایط معاف از امتحان تغییر رشته:
شرکت در امتحانات پیش دانشگاهی تمامی رشته ها از جمله انسانی، به صورت داوطلب آزاد( متفرقه) نیازی به امتحان تغییر رشته ندارد. انتخاب این روش برای کسانی مجاز است که شرایط ادامه تحصیل در مدارس روزانه را نداشته باشند.( شرط سنی و یا اینکه حداقل یک ترم در پیش دانشگاهی تحصیل کرده باشند ، وقفه تحصیلی و یا متاهل بودن) پس با توجه به شرایط شما، می توانید از این روش استفاده کنید. منتهی توصیه می کنیم حتما از کلاس های یک آموزشگاه قوی، ه خصوص برای دروس تخصصی کنکور، بهره بگیرید.

۳- زمان ثبت نام به صورت داوطلب آزاد:
باید در بهمن ماه به یکی از مدارسی که دوره شبانه دارد مراجعه نمایید. می توانید از طریق واحد امتحانات و یا متوسطه آموزش و پرورش محل زندگی خود، پی گیری نمایید.

۴- زمان امتحان دوره پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد:
در خرداد ماه و جبرانی های آن( تجدیدی و یا پاس نشده) در شهریور ماه می باشد.

۵- اسامی دروس امتحا ن تغییر رشته به پیش دانشگاهی :
برای تغییر رشته به پیش دانشگاهی انسانی باید دو درس (عریی 3 ویژه علو انسانی و ادبیات فارسی تخصصی ) امتحان دهید .

۶- شکل امتحان تغییر رشته:
امتحان به صورت نهایی و در حوزه امتحانی برگزار می شود.

۷-مکان مراجعه ثبت نام برای امتحان تغییر رشته :
برای این کار باید در پایان خرداد ماه به یکی از مدارس شبانه محل زندگی خود مراجعه نمایید می توانید از طریق واحد امتحانات و یا متوسطه آموزش و پرورش محل زندگی خود پی گیری نمایید.

۸- زمان پی گیری برای ثبت نام امتحان تغییر رشته :
پایان خرداد ماه خواهد بود

۹- زمان امتحان تغییر رشته:
برای تمامی دوره های روزانه و شبانه، در تابستان ( یا مرداد و یا شهریور ماه) خواهدبود.

۱۰- شرط قبولی :
حداقل نمره قبولی در تمامی دروس تغییر رشته ۱۰ می باشد. حتی اگر کسی دریک درس نمره کمتر ۱۰( مثلا ۹/۷۵ – صدم) هم بگیرد، اجازه و امکان تغییررشته نخواهد بود.

۱۱- تاثیر بر روی معدل سوم و یا پیش دانشگاهی :
دروس تغییررشته هیچ تاثیری بر روی معدل ندارد و تنها مجوز ورود به رشته دیگر است.

۱۲- تاثیرسوابق تحصیلی در کنکور، در صورت تغییررشته:
با قانون فعلی تاثیر سوابق تحصیلی برای تغییر رشته ای ها، کمتر از سطح تعریف شده است (برای کنکور ۹۳ کمتراز ۲۵ درصد است)

*** در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر ، پست ” پاسخ به سوالات ” و صفحه ویژه “تغییر رشته ” را در پست مشاوره ، بخش هدایت تحصیلی بخوانید ویا با ما تماس تلفنی داشته باشید( شماره تلفن و روزهای تماس در پست “تماس با ما “در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب