موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره 131 ) : امکان تغییر رشته ازپایه سوم ریاضی (در حال تحصیل) به پایه سوم رشته انسانی بعد از چند سال وقفه تحصیلی!

34

سوال:

باسلام و خسته نباشید و سپاس از راهنمایی خوبتون
من بعد از چندسال ترک تحصیل الان دارم از سال سوم ادامه تحصیل میدم در رشته ریاضی ولی با توجه به شرایط زندگی و کار دروس این رشته سخت هست برام
دوست دارم به رشته انسانی تغییر رشته بدم                                                                           37 (1)
آیا میتونم از همین سوم دروس انسانی و ادامه بدم یا اینکه باید دروس تخصصی دوم هم گذرانده بشه ؟
راهی هست که نیازی نباشه دروس قبلی رو پاس کنم ؟
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ در ۲:۵۴ ب.ظ توسط : سمی)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
1- اطلاعات ارایه شده کامل نیست. مثلا آیا از سال سوم رشته ریاضی واحد هایی را گذرانده اید یا نه ؟ اگر از سال سوم واحد هایی را با نمره قبولی گذرانده باشید ، باید از قانون ” تطبیق واحد” استفاده کنید. بنابراین هر آنچه از کارنامه های رسمی مدرسه که مهر و امضاء داشته باشد را جمع نموده و به واحد امتحانات اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل و زندگی خود مراجعه نموده و برای ادامه تحصیل در رشته انسانی، در خواست تطبیق واحد بدهید. براساس آیین نامه این قانون واحدهایی که نمره قبولی گرفته اید و با رشته مورد درخواست شما مشترک است پذیرفته و کمبود های واحد های شما هم متناسب با رشته مورد نظر مشخص می شود. سپس با کارنامه تطبیق واحد به مدرسه بزرکسالان ( شبانه) برای گذراندن واحد های باقیمانده ، اقدام نمایید.

2- اگر از پایه سوم رشته ریاضی ، هیچ درسی را نگذرانده اید، برای ادامه تحصیل در دوره بزرگسالان( شبانه) باید امتحان تغییر رشته بدهید.
در این صورت شما باید از پایه دوم ریاضی به سوم رشته انسانی تغییر رشته بدهید. برای تغییر رشته از دوم ریاضی به سوم انسانی ، شرایط و توضیحات آن را در پست “پاسخ به سوالات” سایت ما جستجو کنید( از صفحه اصلی وارد شوید.)

3- به هرصورت، در هر رشته ای که می خواهید فارغ التحصیل شوید( برای دیپلم یا پیش دانشگاهی ) باید واحد های عمومی و اختصاصی آن را به طور کامل بگذرانید. منتهی چون شما وقفه تحصیل داشته اید، جواب 1 را در نظر داشته باشید.
درصورت سوال و ابهام می توانید با ما تماس بگیرید.

سلامت و موفق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج -ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب