موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی- شماره 81) : شرایط تغییر رشته، با دیپلم شاخه کار ودانش( رشته حسابداری) به رشته تجربی پیش دانشگاهی ؟

زیست شناسی سال سوم رشته تجربی-فصل 9و10

سوال:

کسی که درحال حاضر درپایه سوم رشته حسابداری در شاخه  کارودانش مشغول به تحصیل است! ومیخواهد پیش دانشگاهی را تجربی بخواند، به منظور تغییررشته چه کاری را باید انجام دهد؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
پاسخ اول) بحث هدایت تحصیلی و شغلی:
رشته حسابداری رشته خوب و آینده داری است و شما زودتر به شغل و کار ورشیده و زندگی تان شکل می گیرد. در حالی که رشته تجربی ، دیر باز ده و شرایط ویژه خود را دارد. مگر اینکه دلیل کافی برای این تغییر رشته داشته باشید. توصیه ما zist_1مشاوره تخصصی در این زمینه با استفاده از روش های علمی خودش می باشد. ازجمله تحلیل دقیق تست های هوش، تست رغبت شغلی و شخصیتی است.

پاسخ دوم) راه پی گیری برای تغییر رشته:
طبق جدول مواد آزمون تغییر رشته تحصیلی در دوره پیش دانشگاهی (ماده سی وشش آیین نامه دوره پیش دانشگاهی -صفحه ۷۳۰ کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵ دبیرخانه شورا و صفحه آخر اصلاحیه آیین نامه دوره پیش دانشگاهی)برای تغییر رشته از دیپلم کار و دانش به پیش دانشگاهی رشته تجربی؛ شما باید 3 درس زیست شناسی ۱ و زیست شناسی ۲ و شیمی 3 را در تابستان قبل از شروع سال تحصیلی پیش       Zist3 دانشگاهی، در حوزه مشخص شده توسط اداره آموزش و پرورش محل تحصیلتان، امتحان دهید.
این امتحان قبل از تابستان 92 در مرداد ماه برگزار می شد و در تابستان 29 در شهریور ماه برگزارگردید.
شما باید فرم مخصوص معرفی نامه عکس دار با مهر وامضای مدرسه را دریافت و برای امتحان تغییر رشته پیش دانشگاهی، به حوزه امتحانی مشخص شده تحویل دهید.
ضمنا؛ چند سوال و پاسخ زیر را هم در پست ” پاسخ به سوالات ” را در سایت مابخوانید(از صفحه اصلی وارد شوید):

سلامت وموفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب