موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره 123 ) : برای تغییر رشته از پایه سوم ریاضی به رشته هنر(گرایش موسیقی) چه مراحلی را باید طی نماییم؟

art,music-c2b3496669c1e1e4f6019bb92fba4dd5_h[2]

سوال:

با سلام
در حال حاضر در سال سوم ریاضی مشغول به تحصیل می باشم تصیمم دارم در دانشگاه در رشته هنر زیر گروه موسیقی شرکت نمایم لطفا مرا راهنمایی فرماید
۱ – برای تغییر رشته در پیش دانشگاهی می باید چه مراحلی را طی نمایم؟
۲ – چه دروسی را باید برای آمادگی در دانشگاه مطالعه نماییم؟
۳ – لیست هنرستانهای که می توانم به آنها مراجعه نمایم چگونه می توانم بدست آورم؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۲ در ۷:۳۸ ق.ظ – توسط:عباس)

پاسخ:

به نام خدا
وباسلام
***برای 3 سوال شما پاسخ های زیر تقدیم می گردد. لطفا با دقت بخوانید و به موقع موارد آن را پی گیری فرمایید.
1- دروس امتحان تغییر رشته:
برای تغییر رشته به هنر، باید در ۴ درس یعنی؛ تاریخ هنر جهان ،تاریخ هنر ایران، مبانی هنر های تجسمی و طراحی ۱ در تابستان سال سوم به پیش دانشگاهی، شرکت نموده و حداقل نمره قبولی ۱۰ را کسب نمایید.

2- ثبت نام برای تغییر رشته:
برای تغییر رشته از سوم دبیرستان به پیش دانشگاهی بایداز دبیرستان محل تحصیل خودمعرفی نامه عکس دار دریافت نمایید.این معرفی نامه ، در زمان ثبت نام در حوزه امتحان تغییر رشته، یعنی در اواخر خردادماه ویا تیرماه سال سوم به پیش دانشگاهی قابل دریافت است . معرفی نامه مذکور باید حتما در فرم مخصوص و عکس دار باشد.

3- آماده شدن برای امتحان تغییر رشته:
باید خود را برای دروس اختصاصی تغییر رشته (چهار درس ذکرشده در پاسخ شماره1) در طول سال تحصیلی آماده کنید. برای این کار می توانید به یکی ازآموزشگاه های ویژه هنر( مانندآموزشگاه مکعب در انقلاب، که از طریق اینترنت قابل دسترسی است) ثبت نام نمایید. برای آمادگی کنکور دانشگاه هم آموزشگاه های ویژه هنر، کلاس های ویژه کنکور نیز دارند که در طول دوره پیش دانشگاهی، می توانید از آن بهره ببرید.

4- شناسایی هنرستان های رشته هنر:
هنرستان های خوب در رشته هنر، محدود هستند! مثل هنرستان صدا و سیما(درخیایان ولی عصر، نرسیده به میدان تجریش) هنرستان سوره( وابسته به سازمان تبلیغات) و یا هنرستان روایت فتح و البته هنرستان های غیر دولتی که به لحاظ کیفیت و شهریه بالا، چندان توصیه نمی کنیم. در عین حال می توانید به واحد فنی حرفه ای و یا واحد مشاوره منطقه آموزش و پرورش محل تحصیل خود و یا به واحد های مذکور دراداره کل شهر تهران، مراجعه نمایید و لیست هنرستان های هنر را برای رشته مورد علاقه خود، دریافت کنید.

 ان شاءالله به جواب مناسب خود رسیده باشید.
در صورت نیاز می توانید با ما تماس بگیرید(نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت باشید

مرکزمشاوره موسه فرهنگی دانش

ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب