موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره 122 ) : چگونگی تاثیر سوابق تحصیلی برای شرکت دوباره در کنکور با دیپلم فنی و کاردانی کامپیوتر؟

50_900407_L600
سوال:

با سلام خدمت مشاور محترم
کسی که مدرک کاردانی نرم افزار کامپیوتر دارد و بخواهد در آزمون سراسری دررشته تجربی شرکت کند،آیا معدل سه سال متوسطه فنی و حرفه ای که هیچ ارتباطی با رشته تجربی ندارد در نتیجه آزمون تاثیر میگذارد یا اینکه ریز نمرات کسب شده در کنکور مورد نظرتاثیر گذار خواهد بود(۲۵درصد تاثیر معدل).
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۲ در ۷:۱۳ ق.ظ – توسط: حامد)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
1-برای کسانی که دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده اند(مانند رشته های فنی حرفه ای) مدرک کاردانی، برای شرکت دوباره در کنکور؛ تنها به عنوان معادل پیش دانشگاهی و جایگزین آن است و هیچ تاثیر دیگری ندارد.

2- تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری برای تمام گروه های آزمایشی ، فقط شامل دروس امتحان نهایی پایه سوم است (درس های غیر نهایی،مثل درس تاریخ هم هیچ تاثیر ندارد). همچنین؛ با قانون فعلی سازمان سنجش، پایه های دیگرمثل اول و دوم هیچ تاثیری به عنوان سوابق تحصیلی نخواهد داشت.

3- برای شما که با دیپلم فنی می خواهید در کنکور سراسری (گروه تجربی یا …) شرکت کنید، سوابق تحصیلی هیچ تاثیری برای نمره سازی آزمون کنکور شما ندارد!

***درصورت سوال و ابهام، می توانید با ما تماس بگیرید(نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت موجوداست)

سلامت و موفق باشید.

مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب