موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 74 ) :امکان تغییر رشته در پایه دوم دبیرستان در حین سال تحصیلی…..

63991_ef

سوال:

با شروع سال تحصیلی در کلاس دوم دبیرستان رشته تجربی، به دلیل بی علاقه بودن به این رشته ویا عدم موفقیت در آن، چگونه می توان رشته مورد اشاره را تغییر داد ؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

نکته اول: برای انتخاب صحیح رشته تحصیلی و تصمیم گیری آگاهانه باید اطلاعات کامل و جامعی در اختیار داشته و تجزیه و تحلیل منطقی از آن به عمل آوردید . یکی از راه های آن استفاده از جلسات مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی وشغلی است، آن هم با ابزار ها و روش های ویژه خودش! اولین زمان مناسب برای این کار پایه اول دبیرستان است . به منظور تامین این هدف، درسی های مهارتی مثل برنامه تحصیلی و شغلی برای تمام دانش آموزان پایه اول دبیرستان نظام فعلی قرار داده است که متاسفانه مورد غفلت و بی مهری مدیران و حتی مشاوران قرار می گیرد . نتیجه این بی توجهی؛ خسارت های سال های بعد است که در قدم اول گریبان گیر دانش آموزان و خانواده ها و سپس دانشگاه و جامعه می گردد.

نکته دوم: تغییر رشته در پایه دوم دبیرستان در حین سال تحصیلی،از لحاظ آیین نامه هدایت تحصیلی، امکان ندارد! به خصوص اینکه آلان نام شما در سیستم سناد به عنوان دانش آموز رشته تجربی در همان مدرسه ای که ثبت نام کرده اید، ثبت شده است. قبل از ثبت اسم شما در سیستم سناد( یعنی حدوداتا آخر مهر ماه) امکان جابه حایی شما به رشته یا مدرسه دیگر(به شرط وجود رشته مورد نظر اولویت های برگه هدایت تحصیلی شماره1) وجود داشت. اما هم اکنون باید صبر کنید تا پایان سال تحصیلی. بعد از امتحانات خرداد، اگرتصمیم جدی برای تغییر رشته داشتید، می توان برای تغییر رشته اقدام کنید.

*** مراحل آن را در پست “پاسخ به سوالات ” سایت، آورده ام. آن ها را بخوانید در صورت سوال و ابهام و نیاز به مشاوره می توانیدبا ما تماس بگیرید(نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت موجوداست.

سلامت و موفق باشید

مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب