موضوعات

پاسخ به سوال(اختصاصی- شماره 118):چگونگی تقویت درس ریاضی در پایه پیش دانشگاهی رشته انسانی،بعداز 12 سال بازگشت به درس؟

101-Short-Cuts-in-Math

سوال:

سلام
من ۱۲سال پیش دیپلم کاردانش گرفتم! حالا علاقه به ادامه تحصیل دارم و در رشته انسانی (البته پیش دانشگاهی و غیر حضوری ثبت نام کردم) حدود یک ماه تا امتحاناتم باقی مونده! ولی متاسفانه ریاضی خیلی برام مشکله!!! چون تا اول دبیرستان بیشتر ریاضی نخوندم و یک دفعه با این حجم ریاضی مواجه شدم اگر کتابی میشناسید که بتونم تواین وقت کم خودمو حداقل به نمره قبولی برسونم ممنون میشم اگر نه لطفا راهنماییم کنید که باید چی کار کنم چون با این وضع مردود میشم

( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ در ۱۱:۴۱ ق.ظ – توسط:فاطمه)

پاسخ:

به نام خدا

وباسلام

چند نکته را یاد آور می شویم:

پاسخ اول ) درک مفاهیم ریاضی به عوامل متعددی همچون ؛ آمادگی اولیه ما، پایه یادگیری ودیگر شرایط شخصی، مثل آرامش و درگیری های کمتر محیطی، سن و… بر می گردد

پاسخ دوم) تمرین بسیـــــــــــــــار زیـــــــــــــاد است که تعیین کنند ه است. بنابراین در درسی مثل ریاضی،انتظار نتیجه گیری در کوتاه مدت، منطقی نیست.

پاسخ سوم) اصولا روش یادگیری درس ریاضی با سایر دروس رشته انسانی مثل درس تاریخ و یا جغرافیا متفاوت است و این طور نیست که صرفا با مطالعه فردی و کتاب خاصی بتوان مشکل خود را حل کرد. آنهم در بازار شلوغ و… کتاب های درسی!!! بنابراین بدون حضور در کلاس و یا کمک گرفتن از فرددیگری، بعیداست که به حداقل نتیجه موردنظر، یعنی نمره قبولی،دسترسی پیدا کرد. 

پاسخ چهارم) با توجه به ضعف شما در ریاضی پایه دبیرستان و اینکه ریاضی انسانی هم قدری متفاوت است، توصیه ما این است که؛

اگر تمکن مالی و فرصت دارید حتما از کلاس درس ریاضی اختصاصی رشته انسانی در یک آموزشگاه قوی استفاده کنید و در صورت عدم امکان، ناچارا باید از یکی از آشنایان کمک بگیرید.
چون شما بعد از 12 سال با علاقه به درس بازگشته اید و شاید خانه دار و یا شاغل باشید، خوب شرایطتان با یک دانش آموز دبیرستان متفاوت است و باید در حد شرایط خود انتظار داشته باشید. در هر حال بازگشت شما به درس جای بسی خوشوقتی است و خیلی امید دهنده خواهد بود. حتما شما با انگیزه و توان خیلی بهتر وبیشتر ی نسبت به یک دانش آموز دبیرستانی، درس خواهید خواند. واقعا جای تبریک گفتن دارد. اما در عین حال باید حوصله بیشتری به خرج داده و شاید در آغاز این بازگشت به درس، باید قدری وقت بیشتری را صرف کنید.
درصورت نیاز به راهنمایی جزیی تر می توانید با ما تماس بگیرید ( نحوه تماس در نوارمشکی بالای سایت موجود است)

موفق سربلند باشید

مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب