موضوعات

پاسخ به سوال(اختصاصی- شماره 117): راه انتخاب رشته روانشناسی بالینی از طریق کنکور ریاضی یا انسانی ؟

images

سوال:

سلام
ببخشید می خواستم بپرسم آیا میشه با کنکور ریاضی در رشته ی روانشناسی بالینی در دانشگاه تحصیل کرد؟

(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۰در ۱۲:۳۷ ب.ظ – توسط: شبنم)

پاسخ:

به نام خدا
و با سلام

1-همچنانکه در پست پاسخ به سوالات سایت جواب داده ایم، نوع رشته دیپلم و دوره پیش دانشگاهی برای شرکت در هر یک از گروه های آزمایشی کنکور، شرط و ملاک نیست!

2-برای پاسخ به این سوال که آیا می توان با کنکور ریاضی ، رشته روانشناسی بالینی و یا هر رشته غیر متناظر با گروه ریاضی را انتخاب کرده، قبول شده و ادامه تحصیل داد یا نه؟ به چند پاسخ توجه کافی را مبذول فرمایید:
اول) طبق مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری گروه ریاضی (صفحه 15قسمت دوم دفترچه ، ردیف 27 جدول فهرست رشته های تحصیلی گروه ریاضی) رشته روانشناسی ذکر شده است با دو ردیف بدون گرایش و گرایش صنعتی سازمانی.

دوم) طبق جدول معرفی رشته های موجود هر دانشگاه ( صفحه 21 به بعد قسمت دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 93 ) رشته مورد اشاره برای هرسال ورودی در تمام دانشگاه ها برقرار نیست ! مثلا در صفحه 21 رشته روان شناسی در دانشگاه اردکان برگزار می شود. پس باید امکان ادامه تحصیل در این رشته را از لحاظ محل دانشگاه و دیگر شرایط آن را مورد بررسی قرار داد.

سوم) طبق مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 93 گروه انسانی(صفحه 18به بعد قسمت دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 93 گروه انسانی ) بیشتر دانشگاه ها رشته روان شناسی در گروه علوم انسانی را با گرایش عمومی برگزار می کنند و کمتر دانشگاهی (مثل دانشگاه اصفهان و خوارزمی تهران ) گرایش ” روانشناسی بالینی” را تشکیل می دهند . رشته روانشناسی بالینی عمدتا جزء گرایش های دوره فوق لیسانس و دکتر می باشد.

چهارم) یکی از بحث های مهم در هدایت تحصیلی و شغلی این است که هر شغلی مسئولیت ها ، شرایط و پیامد ها و آثاری را برای فرد متصدی آن شغل در بر دارد. لذا از همه مهمتر این است که رشته روانشناسی بالینی جزء رشته های سخت است ؛ هم لحاظ علمی و هم به خصوص از نظر کاری به ویژه برای خانم ها!!! . بنابراین قبل از انتخاب این رشته و اشتغال به تحصیل آن، اطلاعات کافی و لازم را از طریق دانشجویان و متخصصین این رشته کسب نمایید.

سلامت وموفق باشید

مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب