موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 65 ) : امکان جبران سوابق تحصیلی، با توجه به تاثیر قطعی آن در کنکور؟!

20110801151624628_101
سوال:

با توجه به تاثیر قطعی 25 درصد معدل امتحان نهایی( تاثیر درس به درس دیپلم)در کنکور، آیاامکان جبران سوابق تحصیلی وجود دارد؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
بخشی از پاسخ این سوال، در پاسخ به سوال 60 عمومی ومتداول ارایه شده است . در این پاسخ نیز به اختصار توضیحات بیشتر ی تقدیم می گردد:
1- تاثیر 25 درصد قطعی معدل، در همان حد خودش می باشد نه بیشتر!!! آنهم چون قرار است تاثیر؛ درس به درس باشد، پس نوع رشته انتخابی شما در کنکور نیز می تواند برای هر رشته ای تاثیر ویژه ای داشته باشد چون ضرایب هر درس در هر رشته انتخابی ، متفاوت است. بنابراین تاثیر درس شیمی در هریک از رشته های انتخاب شده، می تواند فرق داشته باشد.

2- این تاثیرقطعی شامل تمام دانش آموزان می شود. بنابراین دررقابتی که شما با دیگران دارید، مطمئن باشیدکه آن ها نیز همین مشکل شما را دارند.

3- شما با تلاش بهتر و به علاوه بر آن، امیدواری واقعی می توانید خود در نتیجه 75 درصد نتیجه کنکور جلو بیندازید. چیزی که خیلی از دانش آموزان به دلیل کم کاری، تنبلی، برنامه ریزی نادرست ، بهم ریختگی و…از آن غافل هستند.

4- در قانون تاثیر قطعی سوابق تحصیلی، صحبت از امکان جبران آن نیز مطرح شده است. یک راه مشخص آن ، گرفتن دیپلم دیگری در رشته ای غیرازرشته دیپلم کنونی شما. یکی از راه های گرفتن دیپلم دیگر، شرکت درامتحانات پایانی در خرداد، شهریور و دی ماه، به صورت داوطلب آژد( متفرقه) می باشد.

5- هرچند تغییر رشته به رشته دیگری برای اینکه بتوانید مدرک دیپلم دیگری با عنوان دیگری بگیرید، راه دیگری برای جبران گذشته است،اما این راه هم محدودیت ها و مسائل خاص خود را دارد. ازجمله اینکه در تغییر رشته ای ها( یعنی دیپلم غیر متناظربا رشته داوطلب در کنکورمثل شرکت در کنکورتجربی با دیپلم ریاضی) تاثیر معدل کمتر از 25 درصداست. (جدول تاثیر سوابق تحصیلی برای هرنوع عنوان دیپلم با هرنوع گروه آزمایش دوطلبین، در سوال 60 عمومی را آورده ایم) حال آیا ازرش این را دارد که شما فرصت های گران بهای خودرا درگیر دیپلم دوم یکنید. تازه برای گرفتن دیپلم ریاضی در صورتی که باید به صورت داوطلب آزاد( متفرقه) در امتحانات نهایی شرکت کنید البته اگرمانع آیین نامه ای هم نداشته باشیم،
( چون در نظم جدید، به طور معمول نمی شود کسی دو دیپلم داشته باشد. لذا این بخش را باید برررسی دقیقتری کرد؛

درصورت نیاز به مشاوره تلفنی و یا حضوری، می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوارقرمزبالای سایت موجود است)

سلامت وموفق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب