موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 63 ) : امکان ادامه تحصیل دانش آموز سوم دبیرستان ، در رشته هنر دوره پیش دانشگاهی به صورت غیرحضوری؟

دانلود
سوال:

اگر دانش آموز سال سوم دبیرستان(از کلیه رشته های متوسطه شاخه نظری ، شاخه فنی حرفه ای و یا شاخه کار ودانش) بخواهد تغییر رشته داده و دوره پیش دانشگاهی را در رشته هنر به صورت غیر حضوری بخواند، امکان آن چگونه است؟

پاسخ:

طبق اصلاحیه آیین نامه دوره پیش دانشگاهی؛اگرهم اکنون دانش آموز مدرسه روزانه هستید و سن شمازیر21 سال است، فقط می توانید در دوره  روزانه تحصیل کنید و نمی توانید به صورت غیرحضوری(شیوه آموزش از راه دور) تحصیل کنید. همچنین؛ این قانون در مورد هیچیک از پنج رشته دوره پیش دانشگاهی هم تفاوت نمی کند.

* توضیح مستندات قانونی:
در مورد ادامه تحصیل در دوره پیش دانشگاهی به صورت آموزش از راه دور(غیرحضوری) ویادر مدرسه بزرگسالان(شبانه) و همچنین شرکت داوطلب آزاد(متفرقه)، طبق تبصره 1 بند ج ماده 7 آیین نامه اصلاح شده پیش دانشگاهی، دانش آموزان واجد شرایط تحصیل در مدارس روزانـــــــــــــــــــــــه، مجاز به تحصیل در مدارس بزرگسالان و یا آموزش راه دوره نمی باشند.
توضیح اینکه تنها در صورتی که دانش آموز یک سال تحصیلی را در مدارس روزانه درس خواند و واحد های افتاده و جامانده داشته باشد و یا شرایط سنی تحصیل در مدارس روزانه(بالای21سال) را نداشته باشد، می تواند به صورت سه صورتی که ذکر شده، تحصیل خود را ادامه و به اتمام برساند.

سلامت و سعادتمند باشید.

مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید