موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 62 ) : برای تغییر رشته دبیرستان،چگونه از فرصت موجود استفاده نموده و خود را برای امتحانات آن آماده کنیم؟

1865
سوال:

در صورت تصمیم به تغییر رشته در دبیرستان ، چگونه از فرصت موجود استفاده نموده و خود را برای امتحانات تغییر رشته آماده کنیم؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
فرصت آماده شدن برای امتحانات تغییر رشته می تواند دو حالت داشته باشد:

اول: اگر دانش آموزی در بین سال تحصیلی به این نتبجه برسد که باید تغییر رشته بدهید، جای نگرانی نیست! چنین دانش آموزی فرصت دارد تا درکنار درس های معمول رشته ای که فعلا تحصیل می کند، درس های تغییر رشته را هم کار کند و به خوبی یادبگیرد.

دوم: اگر دانش آموز در پایان سال به این نتیجه برسد، فرصت حداقل دو ماهه تابستان را درپیش دارد تا خود را برای امتحان تغییر رشته با تعداد درس های محدودآماده کند.

***و اما چند نکته ای که در دیگر سوالات کاربران پاسخ داده ایم را یاد آور می شویم:

1- برای آمادگی بهتر در امتحانات تغییررشته، حتما باید به طور جدی به کلاس رفته و از یادگیری قوی برخوردار باشید.

2- نمره امتحان تغییر رشته هیچ تاثیری برروی معدل نداشته و صرفا موجوز ورود به رشته جدید است.

3- با نمره قبولی 10 در هریک درس های تغییررشته، مجوز ورود به رشته جدید را پیدا خواهید کرد. اما برای ادامه تحصیل در رشته جدید باید کاربیشتری انجام دهید.

ان شاءالله موفق باشید

دیدگاه‌های این مطلب

2 دیدگاه دربارهٔ «پاسخ به سوال(عمومی- شماره 62 ) : برای تغییر رشته دبیرستان،چگونه از فرصت موجود استفاده نموده و خود را برای امتحانات آن آماده کنیم؟»

  1. با سلام و احترام
    من دیپلم فنی دارم(۸۶) وپیش انسانی (۹۲) با این شرایط مشمول سوابق تحصیلی میشم؟ اگر مشمول نشم این به نفع منه؟اگه بخوام دیپلم تجربی بگیرم تا کنکور ۹۴ سوابق تحصیلی من حاضر میشه؟ (شرایط تحصیل در شبانه و داوطلب آزاد رو دارم)
    با سپاس قبلی

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      جواب در سوال قبلی ارایه شد.
      در صورت سوال و ابهام و نیاز به مشاوره ، می توانید فقط از طریق تماس تلفنی سوالات خود را بپرسید.( زمان و شماره های تماس، در نوار مشکی بالای سایت در قسمت “تماس با ما” موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید