موضوعات

پاسخ به سوال( اختصاصی- شماره98) من در پایه دوم انسانی درس می خوانم .ولی میخواهم به رشته ی علوم تجربی بروم. می خوام بدانم برای تغییر رشته چه کار کنم و…؟

4030000
سوال:

سلام با عرضه خسته نباشید. من در پایه دوم انسانی درس می خوانم،ولی میخوام به رشته ی علوم تجربی بروم! می خوام بدانم برای تغییر رشته چه کار کنم؟ وچه زمانی باید تغییر رشته بدم؟ وچه درس هایی را باید برای تغییر رشته امتحان دهم؟ وبرای تغییر رشته باید به چه کسی مراجعه کنم؟ اگر جواب مرا بدهید ممنون می شوم.
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۸/۱۶ در ۶:۰۷ ق.ظ – توسط : حسین)

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام
در سوال قبلی شما به طور مختصر پاسخ داده ام، وحالا دوباره به تفصیل پاسخ شما تقدیم می گردد.
»»» با داشتن هریک از شرایط زیر، می توانید یکی از دو راه ارایه شده را انتخاب کنید:

راه اول) اقدام در آغاز سال تحصیلی:
————————————————-
1- حتما باید رشته مورد اشاره و علاقه شما( تجربی) در اولویت های برگه شماره یک هدایت تحصیلی ذکر شده باشد.

2- در آغاز سال تحصیلی باشیم و هنوزلیست ثبت نام (مدرسه ای که هم اکنون در پایه دوم ثبت نام کرده اید) به اداره آموزش و پرورش به طور قطعی ارسال نشده باشد.

3- اگر شرط 1 و2 برقرار باشد، در آغاز سال تحصیلی می توانید در خواست خود را به مدرسه ارایه دهید تااسم خود از لیست رشته قبلی(انسانی ) به رشته مورد نظر( تجربی ) تغییر دهید .

4- قبل از همه باید نزد مشاور دبیرستانی هم اکنون درس می خوانید رفته، راهنمایی و کمک بگیرید.

5- به همراه اولیاء خود نزد مدیر دبیرستانی که هم اکنون درپایه دوم انسانی درس می خوانید رفته و در خواست خود را برای انصراف از رشته انسانی و ثبت نام برای رشته تجربی اعلام نمایید.

6- اگر مدرسه ای که هم اکنون در رشته انسانی هستید، رشته تجربی رادارد و شرایط علمی و… آن برای شما رضایت بخش است ، می توانید همانجا رشته مورد علاقه را ادامه دهید واگر رشته تجربی را ندارد، طبق آیین نامه موجود، انتقال به دبیرستان دیگر تاقبل از امتحانات ترم اول بلامانع است.

7- البته اگر مدرسه کنونی شما بخواهد همکاری کند، مشکلی نیست و اگر همکاری نمی کند، می توانید به همراه اولیاء خود به واحد مشاوره و متوسطه اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه نموده و از راه قانونی اقدام نمایید.

8- تذکرمهم اینکه؛ جبران 6 هفته کلاس درس دروس اختصاصی رشته تجربی و رساندن خود به سطح دانش آموزان نیاز به برنامه ریزی و تلاش جدی دارد. لازم است هرچه سریعتر وبرای اینکه از درس های اختصاصی رشته تجربی بیش از این عقب نیفتید، موضوع تغییر رشته و کلاس و یا دبیرستان را تا رسیدن به نتیجه، پی گیری کنید.

راه دوم) در صورت عدم موافقت مدرسه و یا شک و تردید:
————————————————————————–
1- سال دوم را در رشته انسانی به اتمام برسانید و در پایان سال درخواست تغییر رشته به رشته تجربی داده و در دروس امتحان تغییر رشته موردنظر، شرکت کنید.

2- در صورتی که برای تغییر رشته هنوز شک و تردید دارید و یا تصور می کنید که با گذشت سال تحصیلی، امکان جبران و رساندن عقب ماندگی در درس های تخصصی رشته جدید را ندارید ، می توانید این تغییررشته را به سال بعد موکول کنید.

*** تذکر مهم:
———————
برای رشته مورد اشاره خود از حیث علاقه و مسیر ادامه تحصیل در دبیرستان و به خصوص در دانشگاه، بررسی دقیقی داشته باشید. چراکه تحصیل در رشته تجربی آسان تر از انسانی نبوده و بلکه سخت تراست!!!؟؟؟

***امیدوارم که با توضیحات ما، انشاء الله به جواب و راه کار مناسب رسیده باشید
***در صورت نیاز می توانید با ما تماس بگیرید.(قسمت تماس با ما در نوار مشکی رنگ بالای سایت)
سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاروه موسسه فرهنگی آموزشی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

4 دیدگاه دربارهٔ «پاسخ به سوال( اختصاصی- شماره98) من در پایه دوم انسانی درس می خوانم .ولی میخواهم به رشته ی علوم تجربی بروم. می خوام بدانم برای تغییر رشته چه کار کنم و…؟»

  1. سلام خسته نباشید . من امسال انتخاب رشته کردم و انسانی دراومده و اولویت سومم تجربی .. من علاقه ای به انسانی ندارم … میتونم برا سال سوم تغییر رشته بدم؟؟ تو مدرسه نمونه دولتی درس میخونم / آیا امکانش هست؟؟؟؟؟

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      1- سوال و مساله خود را به روشنی بیان نفرمودید.
      2-اولویت های رشته تحصیلی ثبت شده در برگه شماره 1 هدایت تحصیلی، تنها جنبه پیشنهاد دارد. یعنی در صورتی که رشته ای در برگه مذکور آمده باشد، شما می توانید هر کدام را که تمایل دارید، انتخاب نموده و برای پایه دوم دبیرستان ثبت نام کنید و اولویت اول یا دوم و یا … آخر فرق نمی کند. فقط باید رشته مورد علاقه شما در یکی از اولویت های اول تا ششم برگه هدایت تحصیلی ذکر شده باشد.
      3- مسلم است که همه رشته های ذکر شده در اولویت اول تا ششم در یک مدرسه قابل برگزاری نیست! مثل رشته های هنرستانی (شاخهفنی حرفه ای و شاخه کار ودانش) که بسیار متنوع است. همچنین ممکن است دبیرستانی همه رشته های تحصیلی شاخه نظری(ریاضی، تجربی، انسانی) را نیز برگزار نکند. در این صورت برای تغییر مدرسه باید اقدام کنید.

      *** برای بیان واضح مساله و مشکل خود و دریاقت پاسخ مورد نظر، می توانید در زمان تعیین شده در قسمت تماس با ما و اطلاعیه، با دفترمشاوره تماس بگیرید.
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      ۱- سوال و مساله خود را به روشنی بیان نفرمودید.
      2- برای بیان واضح مساله و مشکل خود و دریاقت پاسخ مورد نظر، می توانید در زمان تعیین شده در قسمت تماس با ما و اطلاعیه، با دفترمشاوره تماس بگیرید.
      سلامت و موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید