موضوعات

پاسخ به سوال( اختصاصی- شماره97) : آیــا با مدرک دیپلم انسـانی می شود رشته کامپیوتــر دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرفته شد؟!

compuuri
سوال:

سلام
ایا بامدرک دیپلم انسانی میشه رشته کامپیوتر دانشگاه جامع علمی کاربردی پذیرفته شد؟؟؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ در ۷:۵۵ ب.ظ – توسط : زهرا کریمی)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
با اطلاعاتی که در دفترچه راهنمای موجود پذیرش دانشگاهها ، در دست داریم، جواب شما منفی است.
توضیح بیشتر:
1- در ذیل توضیح شرایط اختصاصی(صفحه2) دفترچه راهنمای شرکت در پذیرش کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مهر92، با داشتن دیپلم سه ساله جدیدشامل؛ فنی حرفه ای، کار و دانش و نظری(ریاضی، تجربی، انسانی) و یا دیپلم نظام قدیم(چهار ساله یا شش ساله نظری و فنی حرفه ای) می توان در در این پذیرش شرکت کرد.

2- در جدول شماره 2 ( صفحه 8 و 9 و 10) دفترچه مذکور عناوین رشته و دیپلم های مرتبط قابل قبول برای هریک از رشته ها، ذکر شده است. رشته های مرتبط با کامپیوتر(با کد زیرگروه آموزشی 104 در جدول مذکور) دو نوع دیپلم مرتبط مورد پذیرش به نام ریاضی و مهارتی کاردانش ، ذکر شده است. و دیپلم رشته انسانی تنها در زیرگروه های 301 تا 310 ذکز شده است که در هیچکدام از این زیر گروهها، رشته کامپیوتر وجود ندارد.( متن پی دی اف دفترچه مذکور را می توانید از سایت سازمان سنجش دریافت کنید)

3- اینکه دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه ای به هدف ادامه تحصیل رشته های فنی برای شاخه کار و دانش و فنی حرفه ای طراحی شده است. بنابراین اصولا شامل حال رشته های شاخه نظری( ریاضی، تجربی، انسانی) نمی شود.

4- براساس بندالف شرایط اختصاصی ذکر شده در صفحه 1 دفترچه راهنمای کنکور دانشگاه فنی حرفه ای وبند1 یادآوری های مهم در صفحه 2 همان دفترچه، فقط دارندگان دیپلم فنی متناظر با رشته انتخابی در دفترچه کنکور،می توانند ثبت نام نمایند. یعنی برای انتخاب رشته کامپیوتر حتما باید دیپلم فنی کامپیوتر داشته باشید. و دیپلم های دیگر نظام جدید یا قدیم قابل قبول نیست!

5- در بند 1 تذکرمهم(صفحه1) دفترجه راهنمای انتخاب رشته با پذیرش دانشجوی بدون کنکور دانشگاه پیام نور و موسسات غیردولتی – غیر انتفاعی نیز داشتن مدرک دوره پیش دانشگاهی و یا فوق دیپلم را شرط کرده است!
***پیشنهاد نهایی: اگر واقعا به ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر علاقه مند هستید، و دیپلم انسانی شما مربوط به نظام جدید متوسطه(سه ساله است) باید دوره پیش دانشگاهی را بگذرانیدو ما توصیه می کنیم که برای پیش دانشگاهی، رشته ریاضی را در اولویت قرار دهید. البته لازمه این کار تغییر رشته است که مراحل و اقدامات مربوط به آن در پست پاسخ به سوالات سایت مرکزمشاوره موسسه دانش، ذکرشده است.
امید داریم که با توضیحات ما، انشاء الله به جواب و راه کار مناسب رسیده باشید
سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید