موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره53 ) : امکان تغییر رشته برای پایه سوم متوسطه با شروع سال تحصیلی

tamarkoz
سوال:
آیا با شروع سال تحصیلی امکان تغییر رشته برای پایه سوم دبیرستان وجود دارد؟

پاسخ:

1-برای تغییر رشته در پایه سوم باید در امتحان تغییر رشته شرکت کنید . چون امتحان تغییر رشته پایه دوم به سوم در دو زمان یعنی در خرداد ما و یا تابستان (شهریورماه) برگزار می گردد، بنابراین با شروع سال تحصیلی متاسفانه فرصت قانونی، براساس بند 2 ماده 112 آیین نامه هدایت تحصیلی(1) شرکت در امتحان تغییر رشته وجود ندارد! لذا برای تغییر رشته باید برای تابستان سال بعد (یعنی برای پایه سوم به پیش دانشگاهی) اقدام نمایید.

*متن آیین نامه:
” 112-1ـ دانش آموزی که متقاضی تغییر رشته به رشته های شاخه نظری است باید در خرداد یا شهریور ماه پایه دوم در امتحان تغییر رشته درسهای تخصصی پایه دوم رشته جدید (صرفاً درسهائی که پیش نیاز درسهای پایه سوم رشته جدید هستند) شرکت کند و چنانچه از کلّیّه درسهای مذکور نمره قبولی کسب کند با تغییر رشته وی موافقت می شود. ”

2-راه صحیح در شماره 1 بیان شد اما در عین حال اگررشته مورد علاقه شما در مدرسه ای که تحصیل می کنیدوجود داشته باشد و به شرط اینکه هنوز لیست ثبت نام مدرسه ای که سال سوم در آن ثبت نام کرده اید، به اداره آموزش و پرورش ارسال نشده باشد، و همچنین در صورتی که نظر مشاوره مدرسه مساعد بوده و مدیریت نیز تایید نماید، می توانند با شما همکاری کرده و اجازه ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه را به شما بدهند.

ان شاءالله با اقدام به موقع، امکان جبران گذشته را فراهم گردد.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
——————————————————————
1- کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش ( صفحه 618 چاپ 1385 دبیرخانه شورا)

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید