موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 51 ) : آیا با شروع سال تحصیلی ، تغییر رشته در پایه دوم دبیرستا ن امکان دارد؟

assesment
سوال:
با شروع سال تحصیلی در پایه دوم ، در صورت تغییر نظر دانش آموزی برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه، آیا امکان تغییررشته از رشته ثبت نام شده به رشته دیگری در پایه دوم دبیرستا ن وجود دارد؟

پاسخ:

اول:از لحاظ آیین نامه هدایت تحصیلی، دانش آموز باید قبل شروع سال تحصیلی شرایط ادامه تحصیل در رشته مورد نظر رااحراز نموده باشد.

دوم: طبق همان آیین نامه(ماده 112)هدایت تحصیلی و معرفی دانش آموز برای ثبت نام در هریک از رشته های تحصیلی ، باید با نظر مشاور مدرسه انجام شود.(1)

سوم: اگر دانش آموزی در شروع سال تحصیلی پایه دوم باشد و نیزاگر نام رشته مورد علاقه( یکی از شش رشته ی ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، معارف اسلامی ، فنی حرفه ای، کار ودانش) در اولویت های برگه شماره یک هدایت تحصیلی ذکر شده باشد، تا قبــــل امتحان ترم اول ونیــــــز قبـــــــــل از اینکه لیــــــست ثبت نـام مدرسه ای که سال دوم ثبت نام کرده اید، به اداره آموزش و پرورش ارسال شود، می تواند در خواست خود را برای ثبت نام در رشته مورد نظر به مدرسه اعلام نمایید.
به طور معمول اگر:
اولا؛ مدرسه رشته مورد درخواست دانش آموز را دایر کرده باشد ثانیا؛ رشته موردعلاقه تان در اولویت برگه شماره 1 آمده باشد
ثالثا؛ هنوز ثبت نام دانش آموز در رشته قبلی به طور رسمی به آموزش و پرورش اعلام نشده است، مدرسه می تواندامکان ادامه تحصیل را در رشته مورد نظر دانش آموز فراهم نمایید.
»»» با توجه توضیحات بالا، به طور خلاصه باید گفت؛ که این تغییر ثبت نام در رشته مورد علاقه است نه تغییر رشته!!!

چهارم: با توجه به پاسخ اول و دوم ابتدا از مشاوره مدرسه خود کمک فکری و اجرایی بگیرید. در صورتی که مدیریت مدرسه این تغییر ثبت نام در رشته مورد نظر شما را نپذیرفت، قبـــــــــل ازارسال لیــــــست ثبت نـام مدرسه به آموزش و پرورش منطقه، می توانید به دبیرستان دیگری که رشته مورد علاقه شما را دارد مراجعه و ثبت نام نمایید.
————————————————————-
1- ماده 112 آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه شیوه سالی واحدی – صفحه617 کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ 1385 دبیرخانه شورا

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید