موضوعات

پاسخ به سوال(اختصاصی – شماره95) : مدرک پیش دانشگاهی علوم انسانی دارم. برای ورود به رشته کشاورزی در دانشگاه، چگونه می توانم مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی بگیرم؟

80633330-4063540
سوال:
سلام و خسته نباشید
10سالی می شود مدرک پیش دانشگاهی در رشته علوم انسانی گرفته ام می خواهم برای ورود به رشته کشاورزی در دانشگاه، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی را هم بگیرم!
برخی می گویند یکساله یا کمتر در شبانه و بزرگسالان می شود راهکارش چطور است؟دوستان اگر اطلاعی دارند در این باره بفرمایند سپاسگزار می شوم
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ در ۴:۱۹ ب.ظ – توسط: تبریزی)

پاسخ ها:

اول: چون نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای شرکت در هریک از گروه های آموزشی کنکور سراسری ملاک نیست، بنابراین باید ضرورت این کار مشخص شود تا معلوم گردد آیا وقت گذاری و … برای گرفتن مدرک دیگر،ارزش زحمت آن را دارد یا نه؟ اگر هدف شما جبران سوابق تحصیلی باشد، پی گیری این کار فایده خواهد داشت. در غیر این صورت تبدیل به یک ماراتن شده و توصیه نمی شود! لذا اگر هدف شما جبران سوابق تحصیلی نیست واگر واقعا به رشته کشاورزی علاقه دارید، پیشنهاد می شود به جای اینکه وقت و سرمایه خود را برای گرفتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دیگری همچون تجربی صرف کنید، بابرنامه ریزی درست و شرکت در کلاس های آمادگی کنکور و… خود را برای کنکور رشته تجربی آماده کنید.این راه شما را زودتر به مقصد می رساند و هزینه و گرفتاری کمتری دارد.

دوم: اگر هدف شما جبران سوابق تحصیلی است، چون دوره پیش دانشگاهی به عنوان سوابق تحصیلی تاثیری در نمره تراز کنکورندارد، بنابراین گرفتن مدرک پیش دانشگاهی تجربی، هیچ ضرورتی ندشته و وقت تلف کردن است.

سوم: امکان گرفتن دیپلم دیگر از سه راه وجود دارد؛ از طریق مدرسه بزرگسالان( شبانه) یا داوطلب آزاد(متفرقه) و یا آموزش از راه دور(غیرحضوری)

چهارم: شرایط گرفتن دیپلم دیگر در دیگر سوالات عموم و اختصاصی ذکرشده است. آن ها رابه دقت بخوانید و در صورت ابهام و نیاز به مشاوره، می توانید از طریق تماس تلفنی سوال بفرمایید.

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید